کد خبر: 41055
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
لزوم ترویج افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بر حمایت از افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و ترویج آن تاکید کرد و گفت: نفوذ مکانیزاسیون در جهش تولید و ارتقای امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون برای ارتقای امنیت غذایی و جهش تولید در کشور امری ضروری و مورد حمایت است.

وی ادامه داد: باید در جهت ترویج افزایش ضریب مکانیزاسیون حوزه کشاورزی بیش از پیش کوشید.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی نیز در مراسم رونمایی از دو دستگاه پیازکار و سورتر (مرتب کننده) مرکز تحقیقات کشاورزی در مشهد با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، با بیان این که این دو دستگاه می‌تواند به صورت چشمگیری بهره‌وری در تولید زعفران را افزایش دهد، اظهار کرد: طرح زعفران مهمترین طرح پژوهشی کلان مرکز خراسان رضوی بوده، چرا که زعفران مهم‌ترین محصول استراتژیک خراسان است.

مسعود نجفی با اشاره به رونمایی از طرح بهبود دهنده آرد و نان کامل با حضور معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: این طرح فناورانه حاصل تلاش یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در دهکده فناوری و نوآوری خراسان رضوی است که امکان تولید نان کامل با افزایش امکان چرخش ۳۶۰ درجه نان، با قیمت ارزان و نگهداری آسان را فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ در پی مصوبه نخستین سفر دولت سیزدهم به خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی مصوب شد که در ۱۳ اردیبهشت همان سال این مرکز ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در قالب این دهکده تمامی ایده‌های نو و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و دامی برای تحقیق و بررسی مورد حمایت قرار می‌گیرد، استقرار شرکت‌های فناور با هدف تجاری شدن ایده‌ها و سپس ورود شرکت‌ها به شهرک‌های صنعتی و ورود به مرحله تولید انبوه، از اهداف حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این دهکده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =