شاخص «اطلاع رسانی، تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی» جشنواره شهید رجایی تشریح شد

مدیرکل هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی دولت، جشنواره‌های ارزیابی شورای اطلاع‌رسانی دولت را متفاوت از یکدیگر دانست و نتایج هر یک را واجد دستاوردهای سازمان در بخش مربوطه اعلام کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، جعفری زوج در آستانه برگزاری جشنواره شهید رجایی با حضور در مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به تشریح نحوه ارزیابی شاخص ها و سنجه های تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی در جشنواره پرداخت.

در ابتدای این نشست، فاطمه زارعان مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن مروری بر روند قبلی جشنواره در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، گفت: قرار گرفتن معیار اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی، گامی موثر در ارتقای جایگاه ارتباطات، اطلاع رسانی، تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی در حوزه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: پیش از این به حوزه اصلی و ساختاری روابط‌عمومی دستگاه‌ها توجهی نشده بود؛ از سال ۱۴۰۲ شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی با پیگیری های شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد در دستگاه‌های اجرایی در دو بخش ملی و استانی اضافه شد.

مدیرکل هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی دولت هم با تایید مطالب عنوان شده و تاکید بر این که مقصود؛ ارزیابی شاخص اقناع افکار عمومی دستگاه است و نه روابط‌عمومی، گفت:در این حوزه نقش تبیینی بازیگران مختلف دستگاه مانند روابط‌عمومی، معاونت فرهنگی، ترویج و دیگر بخش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است روابط‌عمومی متولی جمع‌آوری عملکرد باشد، به عنوان مثال در بحث حضور رییس و معاونین در شبکه‌های اجتماعی، تنظیم پوست‌های اطلاع‌رسانی به روابط‌عمومی برمی‌گردد.

مدیرکل هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی دولت تفاوت ارزیابی عملکرد با جشنواره شهید رجایی را یادآور شد و افزود: هرچند در این دو بخش، متولی سازمان امور اداری و استخدامی کشور است و لیکن به لحاظ ماهیت و نتیجه از همدیگر متفاوتند.

وی ارزیابی عملکرد را یک تکلیف در قانون خدمات کشوری اعلام کرد و فوق‌العاده ویژه را از اثرات آن برشمرد. به این ترتیب دستگاه دارای رتبه خوب و عالی، سرانه‌ای به عنوان پاداش دریافت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =