کد خبر: 3129
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
4

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۰۰ روستا در این استان به بازنگری در طرح هادی نیاز دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، تقی کرمی در جلسه کمیته راهبردی مسکن روستایی مرند با اشاره به اینکه برای ۲ هزار و ۲۰ روستای استان طرح هادی طراحی شده است، اعلام کرد: سهم استان آذربایجان شرقی برای بازنگری طرح هادی روستایی در سال جاری ۸۷ روستا است.
کرمی به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای مرند اشاره کرد و گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای این شهرستان وجود دارد که باید برای آنها تشکیل پرونده شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شود.

باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: برای خانواده های روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز تسهیلات بدون بهره برای مقاوم سازی مسکن های روستایی ارائه می شود.
فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز بر لزوم مقاوم سازی مسکن روستایی تاکید کرد و گفت: دهیاران با مدیریت مطلوب، اهالی روستا را برای مقاوم سازی مسکن های خود ترغیب کنند.
داود گرشاسبی ادامه داد: بخشداران شهرستان مرند بر اساس توانمندی های روستایی برای هر روستا تعداد مسکن هایی که باید در طول امسال مقاوم سازی شوند تعیین کرده و از دهیاران مطالبه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =