آلبرت بغزیان

استاد دانشگاه تهران گفت: شخصاً با تفکیک وزارت صمت از وزارت بازرگانی موافق‌ام، چون تابه‌حال وزیری که بتواند این دو را با هم هماهنگ کند، نداشته‌ایم؛ بنابراین ابتدا باید بخش تجارت از وزارت صمت جدا شود و آن زمان، اگر شرایط مهیا بود، بخش تجارت و بازرگانی کشاورزی را به آن بسپرند، چراکه تنها در آن صورت است که می‌توان تولید بخش کشاورزی را هم تقویت کرد.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: اگر الان هم بخواهیم وزارت صمت را تفکیک‌نکرده باقی بگذاریم، اما وظایف تنظیم بازاری بخش کشاورزی را از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت واگذار کنیم، قطعاً جوابگوی امور نخواهد بود.

بغزیان تصریح کرد: به‌عبارت دیگر هر بخش نیاز خودش را بهتر می‌تواند برطرف کند، حال می‌توان با هماهنگی وزیر مربوطه هم این کار را بهتر انجام داد، اما این اقدام به‌نظرم در مسیر صحیح صورت نگرفته و واگذاری امور تنظیم بازاری بخش کشاورزی به وزارت صمت اقدام صحیحی نبوده و تصمیم‌گیری‌های مربوط به حوزه کشاورزی توسط وزارت صنعت قطعاً با تعلل و تأخیر صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: الان بحث اصلی تسریع در تصمیم‌گیری‌هاست که با این اقدام مشکلاتی پیش خواهد آمد. درواقع اگر قرار باشد درمورد مسائل مربوط به بخش کشاورزی در وزارتخانه دیگری غیر از وزارت جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری شود، عملاً مشکلات و تأخیراتی رخ خواهد داد. از سوی دیگر بخش کشاورزی خودکفاتر از بخش صنعت ماست و شاهدیم که کشاورزان درحالی‌که دائماً ضرر می‌کنند و قیمت محصولات مدام در حال نوسان است و دلالی بیش‌تر از کشاورزی است، باز هم کشاورزی همیشه توانسته نرخ تورم را تعدیل کند؛ برخلاف بخش صنعت که اصولاً کاهش قیمت خاصی نداشته است. به همین دلیل است که معتقدم امور بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی مربوط است و واگذاری امور تنظیم بازار آن به وزارتخانه دیگری ازجمله وزارت صمت منطقی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =