کد خبر: 2602
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
آب

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: بهار امسال میزان مصرف آب توسط مشترکان این شرکت به نسبت مدت مشابه پارسال بیش‌تر شده است.

به‌گزارش «روسنا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رمضانعلی حسن‌زاده اظهار داشت: بهار امسال چهار میلیون مترمکعب آب توسط مشترکان این شرکت مصرف شده که این رقم در بهار پارسال سه میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: رشد در مصرف شاید نشان از این ذهنیت و گمان مردم باشد که بارندگی‌ها، مشکل کم‌آبی را رفع کرده و نیازی به صرفه‌جویی نیست.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: سال گذشته، مردم مشکل کم‌آبی را درک و با صرفه‌جویی، با ما همراهی کردند، اما در بهار امسال میزان مصرف افزایش یافت.

حسن‌زاده با بیان این‌که مشکل کم‌آبی همچنان در روستاهای استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه میزان بارندگی‌ها در زمستان سال قبل و بهار امسال خیلی خوب و مناسب بود، اما این بدان معنا نیست که مشکل کم‌آبی در روستاهای استان تمام شده است، بنابراین از مشترکان انتظار می‌رود مصرف آب را مدیریت کنند.

وی افزود: بارندگی‌های امسال به‌صورت باران بود و از این رو نفوذپذیری آب در سفره‌های زیرزمینی کم‌تر و تأثیر آن در تغذیه چاه‌ها و منابع زیرزمینی ناچیز بوده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با بیان این‌که بارندگی‌ها، چشمه‌ها و چاه‌های دستی کنار رودخانه‌ها را تغذیه کرد، اما در بیش‌تر نقاط، کمبود آب هنوز جبران نشده است، افزود: در شهرستان راز و جرگلان، چاه‌های دستی به عنوان بیش‌ترین منابع تأمین آب روستاییان، وضعیت مناسبی یافته‌اند، اما چاه‌های موجود در دشت‌های اسفراین و جاجرم، همچنان با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت بارندگی، سبب شد تا برداشت از چاه‌های غیرمجاز کشاورزی که در حریم چاه‌های آشامیدنی این شرکت هستند، تا چند ماه متوقف باشد و برخی از چاه‌های غیرمجاز هنوز باز نشده‌اند و از آن‌ها برداشت نشده و همین امر به صرفه‌جویی این منابع آب زیرزمینی کمک کرده است.

حسن‌زاده گفت: در این استان 298 حلقه چاه داریم که شامل 94 حلقه چاه عمیق، 100 حلقه چاه دستی و 104 چاه نیمه عمیق است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق در دشت‌های اسفراین و جاجرم، به علت نبود نفوذ بارندگی‌ها در سفره‌ها، همچون سال‌های قبل، با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =