کد خبر: 2531
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
اکبری

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واگذاری مراتع در مسیر کوچ عشایر ممنوع است،گفت: با تصرف و واگذاری‌های نابجا، تقریبا هیچ مسیر کوچی برای عشایر باقی نمانده است.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اکبری، درباره  حال وروز عشایر در کشور،گفت: جامعه عشایری ایران، ویژگیهای منحصر به فردی دارد اما متاسفانه نه تنها از مزیت حضور عشایر بهره لازم برده نمی‌شود بلکه مسیرهای کوچ عشایر نیز با واگذاری یا تصرف بسته می‌شود.

60درصد حوزه های آبخیز در حوزه عشایر است

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  60درصد حوزه‌های آبخیز کشور در حوزه عشایر است تصریح کرد :عشایر مردم نجیبی هستند که بدون هیچ گونه دستمزدی از مرزها  مرزبانی می‌کنند اما متاسفانه بدون  هیچ گونه ادله ای، مسیر کوچک عشایر واگذار یا تصرف می‌شود.

اکبری ادامه داد: به مصلحت کشور نیست که امکانات اولیه معیشتی  برای این قشر بسیار زحمتکش مهیا نباشد زیرا عشایر اولین گروهی هستندکه همواره با تجاوزاتی که بر علیه کشورمان می شود،  مقابله می کنند.

 تولید کالاهای اساسی کشور با حضور عشایر گره خورده است

وی تصریح  کرد: نقش عشایر در تولید کالاهای استراتژیک غذایی نقش تعیین کننده ای است زیرا عشایر درصد بالایی از گوشت قرمز کشور را تولید می کنند واین در حالی است که بی توجهی به تولید کالاهای  اساسی و غذایی در کشور می تواند لطمات  بسیار مهلکی  به کشور در مبحث تضمین  امنیت غذایی وارد کند.

واگذاری مراتع در مسیر کوچ عشایر ممنوع است
 عضو فراکسیون  تولید واشتغال مجلس با بیان  اینکه واگذاری مراتع در مسیر کوچ عشایر ممنوع است یادآورشد:با تصرف و واگذاری های نابجا تقریبا هیچ مسیرکوچی برای عشایر باقی نمانده است./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =