کد خبر: 2266
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
امینی

درگرماگرم روزهای پس از سیل بهاری و زمین‌لرزه بزرگ طبس درشهریور 57 که باغ‌ها و کشتزارها را ویران و دام‌های بسیاری را تلف کرد، جامعه در بهت خسارات و در اندیشه رهیافتی برای برون‌رفت از این دست فجایع طبیعی بود که جمعی از خردمندان، گرد هم آمدند و اندیشه تأسیس نهاد بیمه‌ای را که در قانون بیمه مصوب 1316 نیز به آن اشاره شده بود، مطرح کردند.

این تفکر در مجلس شورای اسلامی طرح شد و پس از ساعت‌ها کار کارشناسی، قانون بیمه کشاورزی در خرداد سال 1362 از تصویب نمایندگان گذشت. یک سال بعد اساسنامه این نهاد نیز در قوه مقننه طرح و تصویب شد و پس از مطالعات تطبیقی و تخصصی، بی‌درنگ عملیات اجرایی بیمه دو محصول پنبه و چغندرقند در دو استان گلستان و خراسان در شمال سرزمین پهناور ایران آغاز شد.

ازآن زمان تاکنون، بارها سرماها، سیل‌های ویرانگر و خشکیدگی و تفتیدگی فلات گسترده ایران را درنوردیده و هزاران میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی وارد کرده و به عبارت دیگر آنچه را که باید غذای مردم می‌شد، از دسترس خارج کرد، اما بیمه کشاورزی به عنوان مناسب‌ترین ابزار مدیریت ریسک‌های مالی توانسته است بخشی از این خسارات را جبران کند و استمرار تولید را برای هم‌میهنان به ارمغان آورد.

اکنون حال و هوای بیمه کشاورزی، با روزگار گذشته بسیار متفاوت است و به یاری خدا و مشارکت مردم و همراهی دولت توانسته است در قامت یک بیمه دیجیتال، تمام قد درکنار مردم باشد و آرامش فکری را برای کشاورزان عزیز همراه بیاورد.

افزون بر پوشش بیمه‌ای بیش از 150 فعالیت کشاورزی، عوامل تولید نیز زیرپوشش بیمه هستند و افق پیش روی با همکاری مردم و دولت بسیار روشن و امیدبخش است. اجرای طرح‌های فراگیر که تجربه موفق آن در بیمه طیور به عنوان یک افتخار جهانی برای کشور به شمار می‌آید، درحال تسری به سایر زیربخش‌هاست و امسال خبرهای خوش بیش‌تری خواهد رسید. در پایان باید از همراهی مردم، دولت، وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و کارکنان و کارگزاران ارزشمند، به سبب این همراهی و کوشش، صمیمانه سپاسگزاری کرد.  

رامین امینی زارع - مدرس مدیریت ریسک و بیمه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =