کد خبر: 1993
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
چغندر

وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانجات قند و کاهش دغدغه‌های کشاورزان شد.

به گزارش روسنا به نقل از مهر، مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: در پی مشکلات مربوط به حمل چغندر پاییزه در استان خوزستان به کارخانجات قند کشور و افزایش کرایه حمل و همزمانی با برداشت برخی محصولات مانند گندم و کلزا، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل و نقل چغندرقند به کارخانجات قند را ارائه داده است.

علیرضا یزدانی بر حمل هر چه سریع‌تر چغندر پاییزه به کارخانجات قند با توجه به گرم شدن هوا تاکید کرد و اظهار داشت: چغندر پاییزه استان خوزستان به هشت کارخانه قند در کشور از جمله قزوین، اصفهان و چهارمحال و همدان حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در قیمت تضمینی چغندر قند، کمک کرایه نیز لحاظ شده است، تصریح کرد: هر سال در قیمت خرید تضمینی چغندرقند که توسط شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد، مبلغی به عنوان کمک کرایه لحاظ می‌شود و این کمک کرایه مبلغ 615 ریال به ازای هر کیلو گرم چغندر تحویلی به کارخانجات قند در سال زراعی 98-97 بوده که امیدواریم با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد این رقم افزایش یابد.

یزدانی ادامه داد: برای تسهیل حمل این محصول از استان خوزستان به کارخانجات قند در جلسه‌ای در این استان تصویب شد که از ظرفیت شرکت‌های ملی حمل و نقل استفاده شود.

وی گفت: حمل چغندر پاییزه استان خوزستان با برداشت و حمل محصولاتی مانند گندم، کلزا و سبزی و صیفی جات و محموله‌های نهاده‌های دام همزمان شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ملی حمل و نقل، مشکل چغندرکاران برطرف شود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت چغندر پاییزه در کشور را حدود 15 هزار هکتار عنوان و پیش بینی کرد: امسال نزدیک به یک میلیون تن چغندر پاییزه در کشور تولید شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

آخرین اخبار

گفتگو

  • تصمیمات یک‌شبه بلای جان صادرات است

    تصمیمات یک‌شبه بلای جان صادرات است

    در شرایطی که صادرکنندگان ایرانی برای پیدا کردن بازار در شرایط تحریم با محدودیت‌های جدی مواجهند، برخی تصمیمات یک‌شبه و دستورالعمل‌های متناقض کار را برای صادرات دشوارتر می‌کند. ما در سال‌های گذشته نیز با مشکلات تحریم مواجه بوده‌ایم، اما آنچه امروز با آن روبه‌رو هستیم، دشواری پیدا کردن بازارهایی است که بتوان در آن‌ها در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی حرکت کرد.