کد خبر: 16166
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
لوله آب

مدیر شرکت آب و فاضلاب آستارا از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات لوله‌گذاری و آبرسانی برای تقویت فشار آب پنج هزار خانوار این شهر، خبرداد و گفت: این طرح در هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی رضا ملکی نژاد روز دوشنبه افزود: ۱۱ هزار متر برای انتقال آب از محدوده سه راهی شالیزار تا شهرک عباس آباد لوله گذاری شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ متر آن هم به زودی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح در ۲ فاز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است و با تکمیل آن، خانوارهای جنوب شهر به خصوص در فصول گرم با افت فشار یا قطعی آب مواجه نخواهند شد.

وی گفت: مطابق اعلام ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارش در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است و با توجه به پیش بینی خشکسالی در تابستان امسال باید از مصارف غیرضروری آب خودداری شود.

وی ادامه داد: میزان تولید آب در تصفیه خانه آستارا ۲۲۰ لیتر در ثانیه و اوج مصرف در روزهای گرم، ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و مدیریت مصرف همیشه باید از سوی شهروندان و گردشگران مدنظر باشد.

ملکی نژاد افزود: متاسفانه برخی همشهریان از آب تصفیه شده برای شستشوی خودرو، فرش، آبیاری گلخانه‌ ها و آبگیری استخرها استفاده و برخی از روستائیان برای آبیاری مزارع و باغات مصرف می‌ کنند و باید فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست از آب در جامعه نهادینه شود.

او از مشترکان خواست در روزها و ساعات پیک مصرف با سعه صدر به مصرف بهینه آب توجه و منازل مسکونی خود را به منبع‌های ۲۵۰ لیتری ذخیره آب مجهز کنند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن دارای ۲۳ هزار مشترک آب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =