پاپی زاده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره با احتمال شیطنت عربستان در مبارزه با ملخ‌های صحرایی، گفت: هر چند عربستان منفعتی از این موضوع نمی‌برد اما بر اساس قوانین بین المللی باید همکاری‌های لازم را داشته باشد در غیر این صورت متخلف است و ایران باید در محاکم بین‌الملی از این کشور شکایت کند.

به گزارش روسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس پاپی زاده  با هشدار نسبت به خطر هجوم گسترده ملخ ها، گفت: هجوم ملخ ها از کشورهای همسایه مانند عربستان به سمت جنوب غرب ایران  معضلی است که به طور مداوم هر ساله با آن روبرو هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: در دهه های گذشته تدابیری مانند طراحی سایت هواپیمایی سمپاش برای مبارزه با ملخ ها اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در گذشته استقرار هواپیماهای سمپاش در استانی مانند خوزستان که در مسیر ورود و هجوم میلیاردی ملخ ها قرار دارد پیش بینی شد اما متاسفانه در سال های اخیر این زیرساخت از بین رفت و بخشی از آن نیز به بخش خصوصی واگذار و فروخته شد بنابراین در حاضر فرودگاه خدمات ویژه و هواپیمای سمپاش در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار ندارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرودگاه خدمات ویژه جهاد کشاورزی که مخصوص سمپاشی بود به شهرداری قزوین واگذار و دچار فروپاشی شد.

هواپیماهای سمپاش در مسیر ورود ملخ ها مستقر شوند

پاپی زاده افزود: در حال حاضر دولت باید در مناطق مرزی به ویژه ساحلی بوشهر و خوزستان که مسیر ورود ملخ ها هستند امکانات لازم مانند هواپیماهای سمپاش را مستقر کرده و در مرحله ورودی اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

اقدامات پیشگیرانه در زمان مناسب در کانون توجه قرار نگیرد با هجوم گسترده ملخ ها به داخل کشور و زاد و ولد آنها مواجه خواهیم شد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به طور قطع اگر اقدامات پیشگیرانه در زمان مناسب در کانون توجه قرار نگیرد با هجوم گسترده ملخ ها به داخل کشور و زاد و ولد آنها مواجه خواهیم شد زیرا این حشرات با ورود به خشکی نیاز به تغذیه شدید دارند بنابراین حجم تخریب ها بسیار زیاد خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس تجربه این ملخ ها در برخی موارد مزارع را تا صد در صد از بین می برند و از سویی حیات نباتی و دامی کشور و به تبع آن امنیت غذایی کشور را مورد تهدید قرار می دهند.

جهاد کشاورزی تا دیر نشده اعتبار لازم برای مبارزه با ملخ ها را در نظر بگیرد

وی تصریح کرد: کار عاقلانه و منطقی این است که وزارت جهاد کشاورزی تا دیر نشده اعتبار لازم برای مبارزه با ملخ ها را در نظر بگیرد.

مبارزه با ملخ ها برای عربستان منفعتی ندارد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به احتمال شیطنت عربستان در مبارزه با ملخ های صحرایی گفت: مبارزه با ملخ ها برای عربستان منفعتی ندارد بنابراین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه ملزم هستند از طریق سازمان های تخصصی بین المللی مانند فائو کشور عربستان را ملزم به انجام اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با این حشرات کنند.

در صورت عدم همکاری عربستان برای مبارزه با ملخ ها ایران در محاکم بین المللی از این کشور شکایت کند

پاپی زاده یادآور شد: هر چند کشور عربستان منفعتی از این موضوع ندارد اما بر اساس عرف و قوانین بین المللی باید در بحث مبارزه با ملخ همکاری های لازم را داشته باشد در غیر این صورت متخلف است و ایران باید در محاکم بین الملی از عربستان شکایت کند./

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =