کد خبر: 13988
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
مرغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از اعمال محدودیت‌های لازم برای خروج گوشت مرغ از استان به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از  ایرنا "اسد عبدالهی" روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار بیان کرد: قیمت هر کالا با توجه به عرضه و تقاضا تعیین و بر این اساس پیش بینی می شود تا سه ماه آینده مشکل خاصی برای نرخ مرغ در استان وجود نداشته باشد.

وی افزود: این در حالی است که اکنون استان‌های همجوار مثل خوزستان با شرایط آب و هوایی گرم، نمی‌توانند جوجه ریزی و تولید مرغ داشته باشند و احتمال تاثیر این امر بر بازار مرغ لرستان وجود دارد.

عبدالهی گفت: میزان جوجه ریزی و تامین نهاده‌ها ۲ عامل مهم در تعیین قیمت مرغ هستند که نهاده ها در لرستان به اندازه کافی تامین شده است اما در خصوص مقدار جوجه‌ریزی محدودیت‌هایی داشته ایم. 

وی ادامه داد: در صورتیکه گوشت مرغ استان به سایر استانها ارسال نشود مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد بنابراین اولویت اول تامین این ماده پروتئینی در استان است و محدودیت هایی برای خروج آن ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین با اشاره به مشکلات زنبورداران استان به دلیل خشکسالی بیان کرد: جهاد کشاورزی و سازمان صمت باید این موضوع و کمبود علوفه دام های سنگین و سبک را از طریق وزارت خانه پیگیری کنند.

میزان تولید و مصرف گوشت مرغ در لرستان به تریتب ۸۰ و ۵۰ هزار تن در سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =