کد خبر: 13920
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
توت فرنگی

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت توت‌فرنگی در گیلان گفت: سطح زیر کشت توت‌فرنگی در فضای آزاد ۱۲۶ هکتار بوده و در تلاشیم در سال‌های آینده این میزان زمین زیر کشت افزایش پیدا کند.

به گزارش روستانیوز، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توت‌فرنگی کشت‌شده در گیلان یکی از بهترین نو توت در کشور است، اظهار کرد: گیلان به دلیل شرایط زیست‌محیطی و آب و هوایی مساعد دارای ظرفیت خوبی به لحاظ کشت انواع محصولات کشاورزی بوده و یکی از این محصولات توت‌فرنگی است.

وی با اشاره به آغاز برداشت توت‌فرنگی در گیلان گفت: سطح زیر کشت توت‌فرنگی در فضای آزاد ۱۲۶ هکتار بوده و در تلاشیم در سال‌های آینده این میزان زمین زیر کشت افزایش پیدا کند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان سطح زیر کشت توت‌فرنگی در گلخانه را ۱۴ هکتار عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار از ۱۲۶ هکتار زمین زیر کشت چهار هزار و ۴۸ تن و از ۱۴ هکتار سطح زیر کشت در گلخانه ۹۹۵ تن توت‌فرنگی تولیدشده است.

پارسافر با اذعان به تولید یک‌هزار و ۴۴۳ تن توت‌فرنگی در گلخانه‌های گیلان بیان کرد: ۳۶۰ میلیارد ریال ارزش ریالی توت‌فرنگی تولیدشده در گیلان است که بیشترین آن در صومعه‌سرا، رشت، آستانه، لنگرود، لاهیجان، تالش، رودبار تولید می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه باغداران توت‌فرنگی به زمان اتمام برداشت این محصول در گیلان گفت: تعداد بهره‌برداران توت‌فرنگی در این استان ۷۵۰ نفر بوده و هرساله برداشت توت‌فرنگی در گیلان از اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =