مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: همزمان با ۲۱ فروردین سالروز تشکیل بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام راحل یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در سطح استان همدان آماده افتتاح هستند.

 به گزارش روستانیوز حسن ظفری در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۳ هزار واحد مسکن محرومین در سطح استان در حال احداث است که عمده متقاضیان تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمینه امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این تعداد مسکن محرومان از مهرماه سال گذشته با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه شروع شده، گفت: در حدود ۷ ماه گذشته از آغاز عملیات اجرایی این طرح، عملیات اجرایی یک هزار و ۱۰۰ اوحد خاتمه یافته امروز به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در استان آماده افتتاح است.
به گفته وی برای اجرای طرح مسکن محرومان استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد ۵ درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) و دولت درنظر گرفته شده است.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پایین بودن متقاضیان واجد الشرایط نسبت به افراد ثبت نامی، شرایط اقتصادی را مهمترین علت بیان داشت.
به گفته ظفری در اجرای طرح مسکن محرومان استان عملیات پی کنی یک هزار و ۷۷۹ واحد انجام، یک هزار و ۴۸۵ واحد اسکلت بندی و سقف یک هزار و ۳۴۶ واحد اجرا شده است.
وی خاطر نشان ساخت: مقرر بود که در استان ۲ هزار واحد مسکن محرومان اجرا گردد که با توجه به سرعت و پیشرفت کمی و کیفی طرح و با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه این تعداد به ۳ هزار واحد افزایش یافت که پیش بینی می شود عملیات اجرایی کل پروژه تا نیمه اول امسال به اتمام و واحدهای احداثی تحویل متقاضیان گردد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان درخصوص آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان نیز گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۳۱۱ متقاضی در این شهرها اقدام به ثبت نام در سامانه " تم" کردند که با پایش انجام شده ۶ هزار و ۲۴۵ متقاضی اقدام به تشکیل پرونده کردند.
وی با اظهار اینکه در نهایت ۶۱۰ نفر از این تعداد متقاضی نهایی، شناخته شده اند، گفت: در دو مرحله اول و دوم طرح به ۵۷۴ متقاضی تخصیص پروژه داده شده و حدود ۳۶ متقاضی در شهرستان اسدآباد به لحاظ کمبود زمین در انتظار هستند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح در استان بیش از ۳ هزار و ۱۵۲ متقاضی شناسایی و از ۲ هزار و ۸۰۵ متقاضی معرفی شده به بانک های عامل ۹۰ درصد آن ها موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده اند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =