کد خبر: 10322
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
رای

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: قم با برنامه ریزی منسجم و مستمر از هم‌اکنون تا زمان برگزاری انتخابات، برای رقم زدن حماسه‌ای پرشور در خرداد سال آینده آماده می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مرتضی بابایی،‌ بیان داشت: در آستانه انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال آینده قرار داریم و سعی، تلاش و دغدغه همه دلسوزان استان برگزاری انتخاباتی قانونی، سالم و با مشارکت بالا است.
وی ادامه داد: مرور پرونده برگزاری انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران یکی از رکوردارترین کشورها در برگزاری انتخابات بوده به گونه‌ای که تقریبا در طول چهار دهه گذشته هر سال یا هر ۲ سال یک انتخابات را برگزار کرده است که این برگ زرینی از افتخارات انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.
وی افزود: در کنار برگزاری انتخابات، آنچه بیش از همه مهم بوده، مساله مشارکت مردم در انتخابات است چرا که در حقیقت استحکام و پایداری نظام جمهوری اسلامی در حضور و مشارکت بالای مردم در صحنه ها بوده است و هر چه میزان مشارکت بالا باشد، اقتدار نظام در داخل و صحنه بین المللی تقویت می شود. 
بابایی گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا، وزارت کشور از هم اکنون برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص را در دستور قرار داده که از جمله می‌توان به استفاده از تجربه برخی کشورها در اعمال دستور العمل های بهداشتی انتخابات و همچنین فراخوان از استان‌ها برای ارائه پیشنهادهای خود در این زمینه اشاره کرد، تا براساس مقررات و قوانین شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شده و به دغدغه مردم در این زمینه پاسخ مناسب داده شود. 
وی بیان کرد: بر اساس اطلاعیه شماره چهار ستاد انتخابات کشور، ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها در سطح شهر از روز چهارشنبه مورخ ۲۰ اسفند ماه سال جاری و در سطح روستاها و تیره های عشایری از روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه  دارد.

وی با اشاره به این که در این مدت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها میزبان داوطلبان گرامی هستند،‌ ادامه داد: داوطلبان بایستی پس از دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، اقدام به پیش ثبت نام الکترونیکی نموده و برای نهایی سازی آن به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه کنند.

مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت: همچنین فرمانداران و بخشداران محترم موظفند پس از بررسی مدارک ثبت نام و تایید آن، رسید ثبت نام قطعی را به داوطلبان تحویل دهند. 
وی افزود: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراها، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد ارائه نمایند؛ لذا داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز تیره های عشایری می‌توانند از یکی از سه طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پلیس +۱۰ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به آدرس www. adliran.ir نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام نمایند. 
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =