کد خبر: 10053
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کرونا

تا کنون ۹۵درصد افراد پُرخطر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری مرحله سوم کرونا شده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت بهورزان در مناطق روستایی در زمینه پیشگیری از کرونا موفقیت‌آمیز بوده و کلیه خدمات به روستایی‌ها در خانه‌های بهداشت روستایی قابل ارائه است.

درخشان افزود: تعداد ۵میلیون و ۱۲۰هزار نفر ساکن حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و از این تعداد یک میلیون و ۷۰هزار جمعیت روستایی هستند که در ۷۲۶خانه بهداشت روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری می‌شوند و تعداد ۱۱۶۸ بهورز در این خانه‌ها مستقر هستند و به مراجعه‌کنندگان ارائه خدمت دارند.

وی با بیان اینکه مجموع افراد پرخطر در روستا‌ها ۳۰۰هزار و ۵۸۶نفر هستند که از این تعداد ۲۸۸ هزار نفر آنها، غربالگری مرحله سوم کرونا شدند گفت: بیماران مزمن علاوه بر غربالگری کرونا، خدمات مراقبتی و اساسی به دو صورت حضوری و غیرحضوری را نیز دریافت می‌کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در سایر موارد تحت پوشش که ۸۰۰هزار نفر هستند ۹۶درصد آنها غربالگری شدند و خوشبختانه روند غربالگری‌های کرونا در روستا‌ها به سرعت انجام شده و وقفه‌ای در این خصوص به‌وجود نیامده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =