کد خبر: 9510
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که تقویت و استفاده از رسانه به اندازه همه فعالیتهای بخش کشاورزی اهمیت دارد، گفت: این حرکت دقیقا در راستای فرمایشات و مطالبات مقام مقام معظم رهبری است و هر تحولی باید از اینجا شروع بشود.

به گزارش روستانیوز به نقل از حوزه نمایندگی ولی فقیه، اولین جلسه هسته محتوایی فرهنگ و ارزش های دینی ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی،با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی و سایر اعضای این هسته در سالن مروج موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش رسانه افزود : ما می توانیم با کمترین مخارج با انبوهی از مخاطبان ارتباط بگیریم و صحبت کنیم و فن آوری ارتباطی و رسانه ای می تواند معجزه کند که با کمترین مخارج، بیشترین بهره وری و سریع ترین روش ها می تواند تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی با  تاکید بر تمرکز  بخشی از برنامه های روزانه  بر  کار رسانه تاکید کرد : ما به روشهای سنتی گذشته خو گرفته و انس گرفته ایم و آشنا هستیم، اما امروز منبرهای جدیدی ایجاد شده است و باید صحبت خود را بر امواج سوار کنیم ،ما امروز باید از فن آوری رسانه خیلی استفاده کنیم و علاقه مندی و کشش  ایجاد کنیم نود درصد کار ها را می توانیم از طریق این ابزار پیش ببریم. درعین حال باید زمان شناس باشیم. نه به آن معنا که زمان تقویمی را بشناسیم . مراد زمان اجتماعی- فرهنگی ماست. زمانی که تحولات در آن اتفاق افتاده، ما کجائیم، دنیا کجاست؟ مناسبات اجتماعی چگونه رقم می خورد.

وی اظهار داشت: امروز هرکسی رسانه را در اختیار دارد و امکانات رسانه ای بیشتری دارد ابر قدرت است و می تواند ذهن ها را متوجه خود کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: رسانه یعنی دسترسی اطلاعات، جمع بندی اطلاعات، تحلیل اطلاعات و سرعت انتقال و قدرت پردازش اطلاعات. یعنی امروز هرکس زودتر خبرش را منتشر کند دنیا را به سمت همان خبر می برد.

وی با بیان اینکه همیشه اولین خبر موثرترین خبر است، افزود :  قدرت رسانه ذهن ها را متوجه خود می کند و جنگ آینده جنگ افکار و رسانه هاست نه جنگ ابزار نظامی و جنگی.

اگر ذهن کسی در اختیار ما باشد نمی تواند شلیک کند و کنترل خود را از دست می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تاکید کرد: امروز امکانات خوبی در اختیار داریم اما مدیریت، بصیرت، هوشمندی و آگاهی می خواهد که از این امکانات به درستی استفاده کنیم. بخصوص برنامه های تلویزیونی و رادیویی شرایطی را دارد که باید براساس آن اقدام نمود.

وی با بیان اینکه قرآن مجید را نیز باید با صوت خوش تلاوت نمود، ادامه داد : باید در این زمینه برنامه سازی شود. باید ببینیم سهم هرکدام از برنامه ها چقدر است؟ قاصدی که پیامبر اکرم(ص) انتخاب می کردند می بایست چهره زیبا و دلنشین داشته باشد. باید ببینیم برنامه ها چقدر تاثیرگذار است و چقدر مردم رضایت خاطر دارند؟ باید برنامه ها را به گونه ای تدوین و تنظیم کنیم که تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که باید برای اجرای برنامه ها نیازسنجی، نیاز شناسی و اولویت بندی شود، افزود : باید از چهره ها و شخصیت های فرهنگی بیشتر شود. مرکز مطالعات قم باید فعالتر شود. آنوقت مباحث اسلامی و معرفتی مانند خونی در شریان بخش کشاورزی جریان پیدا می کند و  امروز چون علم توسعه پیدا کرده تخصصی کردن کار یک اصل است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت، افرادی که در برنامه ها شرکت می کنند باید خودشان به این مباحث معتقد باشند و مباحث اجتماعی، ارزشی و اعتقادی از کشاورزی در روستا گرفته تا فقه کشاورزی را می توان در رسانه مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =