کد خبر: 8942
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امام حرف اول و آخر را در مورد عشایر گفتند که "عشایر ذخایر انقلابند" یعنی عشایر یکی از سرمایه های کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در مراسم تودیع و معارفه مسئولین پیشین و جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر با بیان این مطلب اظهار داشت: فرهنگ عشایر یک فرهنگ مستقل است که ویژگی های خاص خودش را دارد و این فرهنگ سبک زندگی عشایر را سامان می دهد.

وی با بیان این که قالب های زندگی ما را فرهنگ ها می سازند و فرهنگ ها تولید سبک می کنند، افزود: سبک زندگی غربی وارد کشور ما شده است و خیلی از فرهنگ های سنتی ما را تحت الشعاع قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگر حوزه فرهنگی عشایر را تقویت کنیم ارائه خدمات به عشایر هم روان تر می شود که حوزه نمایندگی ولی فقیه باید به این موضوع وارد شود.

وی با اشاره به این که اطلاعات مردم در مورد عشایر یک اطلاعات عمومی است، تاکید کرد: باید فرهنگ عشایر را بشناسیم و معرفی کنیم و حوزه نمایندگی ولی فقیه یکی از کارهایش معرفی فرهنگ عشایر به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با قدردانی از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین کاشی، گفت: خداوند به تلاش ها و زحماتی که کشیدند توفیق بدهد و این جابجایی ها یک امر طبیعی است و امید داریم مسئول جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر را کمک کنید.

وی با بیان اینکه ما طلبه ها در خدمت شما هستیم، ابراز داشت: ما نیامده ایم کار تخصصی در وزارتخانه ها انجام دهیم و آماده ایم در خدمت متخصصین و خدمت گذاران این مردم باشیم و می توانید از ما در پیشرفت کارها استفاده کنید و هیچ توقعی هم نداریم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سوابق مسئول جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر، گفت: آقای کلانتری فردی با تجربه و یک نیروی قوی است و سوابق خوبی دارد و از اینکه این مسئولیت را پذیرفتند قدردانی می کنیم.

نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با بیان اینکه فراکسیون عشایری مجلس یک فراکسیون تخصصی است که کارهای حوزه عشایر را در مجلس پیگیری می کند، گفت: همه ما در مجلس در خدمت عشایر هستیم.

در پایان این مراسم که رئیس، معاونین و جمعی از مدیران سازمان امور عشایر حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین کلانتری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر را به وی ابلاغ و با اهدای لوح از زحمات حجت الاسلام و المسلمین کاشی مسئول پیشین این حوزه قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =