کد خبر: 8902
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
+65

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر تزریق فرهنگ ایثار در آحاد مردم و ایجاد بسیج آموزشی برای افزایش توانایی بیشتر و کاهش مشکلات در مسیر تولید کشور تاکید کرد و گفت: رفع موانع و توسعه کشاورزی کشور با ایجاد فرهنگ بسیجی میسر است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، کامبیز بازرگان در همایش ملی مجازی بسیجیان سازمان، با اشاره به این که آنچه بسیج را شکل داد مبتنی بر جلب مشارکت همگانی برای مقابله با دشمن است بنابراین همکاران ما در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این برهه از زمان باید بیش از پیش با فرهنگ بسیجی و با نگاه دفاع از آرمان و کیان اسلامی در کمک به رفع موانع و توسعه کشاورزی تلاش کنند.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور سال‌ها حماسه و ایثار و یادآور دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام دانست و با اشاره به جایگاه سازمان و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت کشور، به بیان توطئه‌های دشمنان انقلاب و لزوم مقاومت در برابر آنها در زمینه‌های علمی، اقتصادی و نظامی پرداخت.

این مقام مسئول افزود: در آستانه چهلمین سال پاسداشت هفته دفاع مقدس با ادای احترام به مقام شهدا و ایثارگران سرفراز، یاد و خاطره ۱۹ شهید سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند منان به ما توفیق حفظ دستاوردهای گران بهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عطا فرماید.

بازرگان با اشاره به تاریخ صدر اسلام و فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد تا دشمنان این مرزوبوم با طراحی توطئه‌های گوناگون درصدد براندازی این نظام برآمده از خواست و اراده ملت برآیند. اما فرهنگ بسیجی، ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت‌طلبی در حوادث گوناگون، کشور و انقلاب را بیمه کردند. ولی حقیقتا اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری را ارایه دهیم چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود.

وی با بیان این موضوع که پایه و شاکله اصلی فرهنگ بسیجی را انقلابی بودن و ایثارگری تشکیل می‌دهد، بیان داشت: فرهنگ بسیجی از اصول مهم در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای نظام به شمار می‌رود و شرط لازم برای نهادینه کردن این روحیه در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان آشنا ساختن و فرهنگ‌سازی در این ارتباط است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان تحقیقات، با اشاره به توطئه‌های امروز دشمنان و تاکید بر این موضوع که تلاش در مسیر جهش به سمت تامین امنیت غذایی کشور لازم است، اذعان داشت: این فرهنگ بسیجی است که می‌تواند بر همه تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند و امیدوارم باز هم همچون دیگر میدان‌های مبارزه با دشمنان، امروز نیز با اتحاد و وفاق ملی که در کشور وجود دارد بتوان بر مشکلات فائق آمده و از این میدان مبارزه نیز پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

وی با بیان این که ظرفیت برای افزایش تولید در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تولید مهمترین وظیفه ما در وزارت جهاد کشاورزی است و مقوله تولید با سه اصل کشاورزی پایدار، رفع موانع و مدیریت بازار در ارتباط است بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم که هیچ گونه نگرانی برای امنیت غذایی وجود نداشته باشد.

بازرگان اذعان داشت: امروز تلاش شبانه روزی و جهادی برای تامین معیشت مردم در ادامه حماسه‌آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس به لطف خدا خواهد توانست تحریم‌ها را بی‌اثر و دشمن را ناامید کند.

بسیج تخصصی جهاد کشاورزی اثربخش در اجرای طرح‌های کلان بخش کشاورزی

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهادکشاورزی نیز در این مراسم گفت: بسیج جهاد کشاورزی با استفاده از نیروهای مختصص می‌تواند در اجرای طرح‌های کلان بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.

پیمان فلسفی به اقدامات و برنامه‌های این مرکز در سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۴ هزار نیروی بسیجی عضو مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در قالب ۲۰ کانون ملی و ۳۲ کانون استانی در بخش‌های مختلف کشاورزی هستند و با این ظرفیت بسیج جهاد کشاورزی می‌تواند در طرح‌های کلان بخش کشاورزی اثرگذار باشد.

وی از جمله اقدامات مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی را ایجاد ۵۲ کانون تخصصی ملی و استانی و ۱۱ هزار هسته تخصصی عنوان کرد و افزود: تأسیس گروه جهادی حیدریون با بیش از ۲۷۰۰ عضو و ایجاد مرکز اسناد و دبیرخانه الکترونیکی بسیج تخصصی در این مرکز انجام شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به این که بسیج جهاد کشاورزی به دو صورت عمومی و تخصصی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: جهاد کشاورزی پنجمین دستگاه در خصوص بسیج تخصصی است و با وجود ۱۳۰۰ دفتر کانون تخصصی بسیج کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها، به عنوان یکی از ۵ دستگاهی است که توسط بسیج مستضعفین، دستگاه ملی با کارکرد تخصصی تعیین شده است.

وی با تاکید بر این که بسیج در هر مقطع و عرصه‌ای که وارد شده با تفکر بسیجی توانسته گام‌‌های خوبی را بردارد و با این تفکر می‌توان در همه امور گره از مشکلات مردم و کشاورزان باز کرد، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تفکر بسیجی و بکارگیری روش‌های نوین در بخش کشاورزی بتوانیم در راستای رشد و شکوفایی بخش کشاورزی حرکت کنیم.

فلسفی، با بیان این که بسیج تفکر و اندیشه است و کسانی که در این عرصه وارد می‌شوند بدون هیچ‌گونه درخواستی در عرصه‌های مختلف عمل تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: هدف بسیج جهاد کشاورزی این است که به عنوان مشاوران امین در کنار مسئولان در طرح‌ها و ایده‌ها در بخش کشاورزی مشارکت کنند و همواره در قالب کانون‌های تخصصی وارد عمل شوند تا کارها عملیاتی و اجرایی شوند.

وی با بیان این که بسیجیان باید الگو و سرمشق برای همگان باشند، افزود: بسیجی باید وظیفه‌شناس باشد و در همه امور و مسئولیت‌های اداری پیشگام تا در عرصه دانایی محوری و آموزش تلاش کنند.

احیای فرهنگ جهادی و توجه به نوآوری‌ها راهکار حل مشکلات کشور

نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این همایش با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای وزارت جهادکشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به توصیف و تحلیل تجلی عاشورا در دفاع مقدس پرداخت و آن را در هشت سال جنگ تحمیلی منحصر به فرد دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس در برابر صدام، پایه‌گذار دفاع مقدس دیگری بنام دفاع از حرم بود و تاثیر آن اگر بیش از هشت سال دفاع مقدس برای وطن نباشد، کمتر از آن نیست.

حجت الاسلام سعیدیان با اشاره به این که دفاع مقدس یکی از مؤلفه‌های عینی و عملی مقاومت بود، تأکید کرد: روحیات، خلقیات و ارزش‌های والای عاشورایی نه فقط در دفاع مقدس بلکه در تمامی امور جامعه باید متجلی باشد و تحکیم یابد.

وی دفاع مقدس را احیا کننده فرهنگ ایثار و فداکاری عمیق اسلامی و ملی و اعتماد به نفس و اتکال به خداوند و پاسداری و صیانت از ارزش های اسلامی و بسیج ملی و عمومی برای پاسداری و صیانت از آرمان‌ها و اهداف متعالی اسلامی و عزت و شرف همگانی خواند و تصریح کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی، همه جریان ها و مسائل دیگر را تحت شعاع قرار داده است و بدین صورت دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتصال به ملکوت را هموار کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، با اشاره به گستردگی و تنوع نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس، گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که با روحیه ایثارگری و خدمت برای کشور افتخار آفریده‌اند را امری ضروری دانست و گفت: امروز نیز همانند گذشته به مدیریت جهادی نیاز داریم و برای حل مشکلات نیازمند مدیریت جهادی هستیم و احیای فرهنگ جهادی و توجه به نوآوری ها و اقدامات جهادگران در دوران دفاع مقدس راهکار حل مشکلات کشور است.

بسیج نماد حضور ملی، مقاومت ملی و آگاهی یک ملت است

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه تهران نیز در این همایش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، که بسیج را نماد حضور ملی، مقاومت ملی و آگاهی یک ملت همراه با تحرک و معونیت تعبیر کرد، اظهار داشت: امروز نماد این مقاومت در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن است.

سید حمیدرضا قریشی گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌های گذشته فرمودند که ما مرحله انقلاب و برقراری نظام را طی کردیم اما دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را نیز باید پشت سر بگذاریم و در حال حاضر در مرحله ایجاد دولت اسلامی هستیم و با توجه به اینکه سرمایه اصلی یک دولت اسلامی نیروی انسانی است، در بسیج وزارتخانه ها و ادارات پرورش کارمند تراز انقلاب اسلامی را کلید زده ایم.

وی اظهار داشت: تقویت روحیه مطالبه‌گری نیروهای بسیج در ادارات به عنوان پشتوانه های ملت از اقداماتی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته تا مردم بدانند که بسیج به دنبال عدالت خواهی است.

قریشی عنوان کرد: بسیج ادارات سپاه تهران بزرگ در ۳۶ اداره و وزارتخانه حضور دارد که شامل ۷۶ حوزه و یک‌هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج با ۱۷۶ هزار بسیجی می‌شود؛ بدین ترتیب ۴۸ درصد کارمندانی که در تهران حضور دارند، بسیجی هستند.

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: بسیج وزارتخانه‌ها از بین ۳۰۰ هزار کارمند شاغل در تهران بزرگ تعداد ۱۷۶ هزار نفر را تاکنون موفق شده جذب و سازماندهی کند؛ این عزیزان می‌توانند فعالیت‌هایی را ساماندهی کنند که در امور جاری وزارتخانه‌ها و ادارات ممکن است مورد غفلت واقع شده باشد؛ لذا یکی از فعالیت‌هایی که بسیج وزارتخانه‌ها انجام می‌دهد، الگوسازی است.

قریشی تاکید کرد: البته هرچند ما در حوزه سرزمینی سپاه تهران بزرگ قرار داریم، اما چون هر فعالیتی که بسیج وزارتخانه‌ها انجام می‌دهد، الگویی برای سایر ادارات کشور می‌شود، فعالیت‌های ما جنبه ملی پیدا می‌کند؛ به عبارت دیگر اقدامات ما اگرچه در محدوده سرزمینی سپاه محمد رسول الله (ص) است، اما همین اقدامات، الگویی برای سایر شهر‌ها می‌شود.

گفتنی است‎؛ همایش ملی مجازی بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج انصارالحسین(ع) سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رونمایی از صندوق قرض الحسنه بسیجیان این سازمان همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهادکشاورزی، دکتر حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه ها و ادارات سپاه تهران، معاونان، مدیران و کارکنان بسیجی سازمان و اعضاء و مراکز مقاومت بسیج مراکز، موسسات، پژوهشگاه ها و پژوهشکده های سازمان در سراسر کشور بصورت وبینار در سالن اندیشه این سازمان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =