کد خبر: 8843
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
62

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی گفت: در قالب اصل ۴۴ مصوب شد تا سهام موسسه های جهاد نصر، جهاد توسعه و موسسه جهاد تحقیقات با شرکت‌های تابعه این موسسات به ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود که تاکنون ۸۵ هزار نفر سهامدار این شرکت‌ها شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، سیدحمزه رضوی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: سعی ما در این چند سال بیان واقعیات و اقدامات جهاد در دوران جنگ و پس از جنگ در بخش پشتیبانی مهندسی بوده است.

وی افزود: وزارت جهاد در دوران دفاع مقدس به غیر از پشتیبانی، در زمینه مهندسی جنگ فعالیت داشت و شهید ساجدی، شهید ناجیان، شهید طرحچی و بسیاری از شهدای دیگر، مهندسین رزمی جنگ بودند که پل‌های مهم و استراتژیک جنگ را بنا کردند.

رضوی ادامه داد:  وزارت جهاد مجموعه ای به نام "تحقیقات مهندسی" را ایجاد کرد که در این بخش ماشین‌های مین روب، ماشین های دوزیست و زیردریایی ساخته شد و پس از پایان جنگ تحمیلی، گنبد اولیه مرقد مطهر امام خمینی (ره) هم توسط این وزارت ساخته شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تفاوت وزارت جهاد با دیگر وزارتخانه‌ها گفت: این وزارتخانه در دوران دفاع مقدس، بیش از ۵۴۰ هزار نیرو را به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و ۲۳۹۱۳ جانباز جهادگر و بیش از ۱۲۰۰ آزاده جهادگر و ۳۳۹۶ شهید در راه دفاع از کشور تقدیم کرد.

وی در رابطه با ارائه خدمات به ایثارگران خاطرنشان کرد: امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی اعتبارات به دست آمده را در جهت ارتقا معیشت ایثارگران هزینه می‌کند.

رضوی در رابطه با برنامه‌های امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس دو برنامه داریم که یکی تجلیل از رزمندگان در موزه دفاع مقدس است که ما ۱۳ رزمنده را به این مراسم معرفی کردیم و برنامه دیگر افتتاح نمایشگاه باغ موزه دفاع مقدس در روز دوم مهر است که وزارت جهاد کشاورزی هم غرفه‌ای را به عنوان دستاوردهای دفاع مقدس و خدمات پس از جنگ در این نمایشگاه دارد.

وی ادامه داد: در خلال این برنامه، غبار روبی و حضور در گلزار شهدا را داریم که تمام مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در آنجا حضور خواهند یافت، همچنین پخش فیلم مستند در آمفی‌تاتر باغ موزه و تجلیل از عوامل آن را داریم که این فیلم از مجموعه روایات شهید آوینی است.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ۲۷۰۰ فرزند شاهد شاغل در وزارت جهاد کشاورزی داریم که در هفته آینده با وزیر جهاد کشاورزی دیدار خواهند داشت، علاوه بر این مراسمات برنامه‌هایی هم داریم با عنوان هفت روز هفت پوستر و هفت روز هفت کلیپ که امروز از اولین پوستر با عنوان اقتدار‌، ولایت‌مداری، همبستگی ملی رونمایی شد.

وی در رابطه با راه‌اندازی نسخه وب سامانه سراج اذعان کرد: سامانه سراج که پیش از این راه اندازی و تمام اسناد مرتبط با ایثارگران در آن بارگذاری شده، در هفته دفاع مقدس از نسخه وب آن رونمایی می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با واگذاری سهام شرکت‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در قالب اصل ۴۴ مصوب شد تا سهام موسسه های جهاد نصر، جهاد توسعه و موسسه جهاد تحقیقات با شرکت‌های تابعه این موسسات  به ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود که تاکنون ۸۵ هزار نفر سهامدار این شرکت‌ها شده‌اند و تا سه ماه دیگر سهام این شرکت‌ها وارد بورس خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =