محمدباقر سعادت در گفتوگو با «روستانیوز» ادامه داد: اگر بخواهیم بازار مورد اعتمادی داشته باشیم، باید برندهای معتبر تعریف شوند. در واقع این برند است که با تشکیل یک مجموعه حقوقی، میتواند در جامعه اعتمادسازی کند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بیشتر مواقع، محصولات کشاورزی بهصورت خام عرضه میشوند، اما در بازار محصولی بیشتر طرفدار دارد که بستهبندی بهتری داشته باشد و این اتفاق گاهی بهشدت میتواند به ضرر ما باشد، زیرا برخی از کشورها محصول خام ما را با قیمت کمتر خریداری میکنند و پس از آنکه آن را در بستهبندیهای شکیل قرار میدهند، با قیمت بالا و به نام خود به فروش میرسانند. به همین دلیل باید زنجیره ارزش از شروع تولید تا پس از آن و رسیدن محصول به بازار و تبدیل به برند، تکمیل شود تا در این میان کشاورز و مصرفکننده که در دو سر این زنجیره قرار دارند، متضرر نشوند.
کد خبر: 7207
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
- خبرنگار: radmin
- چاپ

نماینده پیشین مردم دشتستان در مجلس دهم اهمیت توجه به زنجیره ارزش را بر کسی پوشیده ندانست و گفت: یکی از مشکلات مهمی که در حوزه کشاورزی با آن روبهرو هستیم، نبود برنامه مشخص برای محصولات تولیدشده است و راه نجات این بخش و راهکار اقتصادی شدن تولیدات بخش کشاورزی این است که تولید محصولات از تأمین مواد اولیه تا توزیع آن براساس تقاضا و بررسیهای کارشناسی باشد.