کد خبر: 712
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
شیرزاد

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی با ۵/۴ میلیون عضو و ۵ هزار و ۸۰۰ تشکل و اتحادیه در کل کشور در ۳ حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی، عرضه خدمات فنی و ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد این سازمان در بخش بازرگانی پرداخت و اظهار داشت: در سال ۹۷ نزدیک به ۶۶ تن زعفران را به دو صورت سپرده کالایی و عرضه فیزیکی وارد بورس کالا کردیم که نقش مهمی در بهسازی بازار زعفران داشت.

شیرزاد افزود: همچنین این سازمان متولی خرید حمایتی و تضمینی محصولات کشاورزی در راستای تنظیم بازار است و در همین ارتباط اقدام به خرید چهار هزار تن خرمای استعمران، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم به صورت مشارکت با شرکت بازرگانی دولتی و سیب‌زمینی به مقدار ۲۶ هزار تن کردیم که این خریدها در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افت قیمت‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: این سازمان با کنترل کم‌تر از سه درصد بازار شیر کشور و خرید ۴۴ هزار تن شیر به کمک واحدهای خرد و سنتی کشاورزی شتافت و با کشف قیمت مناسب یاریگر صنعت دامداری کشور بود.

شیرزاد در ادامه با بیان این‌که سازمان تعاون روستایی توانسته در عرضه سه هزار و ۶۰۰ تن شیر خشک مشارکت کند،  گفت: با این کار توانستیم شیر خشک را در بورس به قیمت بهینه نزدیک کنیم. همچنین عرضه چهار هزار تن خامه نشان از دخالت هدفمند سازمان در بازار شیر دارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: در عرصه برندسازی نیز با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌ها توانستیم ۱۳ هزار تن محصولات باغی و زراعی را صادر کنیم. همچنین خرید بیش از ۲۴۰ هزار تن دانه روغنی از دیگر برگ‌های درخشان از مداخله هدفمند سازمان مرکزی تعاون روستایی در بازار محصولات کشاورزی است. همچنین این سازمان عرضه سوخت و آرد روستایی را در دستور کار دارد و توانسته ۲۸ هزار تن مواد سوختی به صورت گاز و ۵۴۵ هزار تن آرد را بین روستاییان مناطق محروم کشور توزیع کند.

شیرزاد به تشکیل ۱۰۰ دفتر تعاون روستایی در مناطق دورافتاده کشور اشاره و تصریح کرد: ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشارکت در دیگر کارهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در موارد مختلف از دستاوردهای سازمان است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به تنظیم بازار شب عید نیز اشاره و تصریح کرد: ۳۰ هزار تن سیب و ۴۰ هزار تن پرتقال نیز برای ایجاد تعادل در بازار شب عید تأمین و به استان‌های مختلف حمل شده و نوید می‌دهم بازار میوه شب عید امسال تلاطم و نوسان نخواهد داشت.

وی تأمین و توزیع ۸۰۰ هزار تن ریزمغذی کودها، ۶۰۰ هزار تن کود اوره و سه هزار تن انواع سموم در سال بین کشاورزان، همچنین ایجاد ۱۲ مرکز عرضه مستقیم در جهت ایجاد باراندازها و عرضه مستقیم کالا، سازماندهی نظام صنفی کشاورزی، ساماندهی واحدهای اعتباری و صدور ۹۳ هزار و ۵۳۸ پروانه جدید فعالیت صنفی را از دیگر خدمات سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =