کد خبر: 41075
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
ظرفیت بالای خوزستان در توسعه زنجیره‌ ارزش محصولات دام و طیور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت زنجیره‌های متنوع ارزش محصولات دام و طیور در کشور گفت: توسعه این زنجیره ها در استان خوزستان با مشارکت مردم به عنوان یک اولویت در دست پیگیری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد ابراهیم حسن نژاد در جریان بازدید از غرفه استان خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد، اظهار داشت: وزارت جهادکشاورزی چندین برنامه محوری برای تحقق شعار سال در دست اقدام دارد که باتوجه به اهمیت بازار رسانی و تامین بازار با محوریت تولیدکنندگان به عنوان یکی از ارکان مهم تولید در بخش کشاورزی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: ساماندهی سامانه های صدور مجوز کسب و کار یکی از این برنامه ها است که با تشریح فرآیند خدمت و تسهیل در روند صدور مجوزها با هدف رفع موانع تولید، حمایت از تولیدکنندگان صنایع تولیدی بزرگ، کوچک و کسب و کارهای خانگی در دست اقدام است.

حسن نژاد جلب مشارکت های مردمی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تولید با مشارکت مردم را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیت های اقتصادی در حوزه تولیدات کشاورزی، صنایع تبدیلی و فرآوری در استان خوزستان همواره مورد حمایت این وزارتخانه است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از آنجایی که بخش کشاورزی وابسته به مشارکت مردم بوده و توسعه تولید و اجرای طرح‌های جدید نیز با سرمایه‌گذاری بهره برداران و مشارکت فعال تشکل‌ها میسر است؛ به همین خاطر سیاست های حمایتی از جمله بهره وری عوامل تولید، خرید محصولات کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت خسارت به تولیدکنندگان آسیب دیده، اعطای تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت یارانه به منظور تأمین نهاده های کشاورزی را در برنامه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =