انجام تکالیف ابلاغی دولت در حوزه خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در مناطق آزاد کشور

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی اربعین مناطق آزاد از انجام ۶۰ درصدی تکالیف ابلاغی دولت در حوزه خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فرینا، محمد فرزاد میرزایی‌قلعه گفت: با توجه به نزدیکی ایام اربعین و تردد زائرین این ایام در بستر جغرافیایی مناطق تحت حکمرانی قوانین مناطق آزاد، ستاد مرکزی اربعین حسینی در مناطق آزاد تشکیل و به فراخور کارگروه‌های ایجاد شده در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، این کارگروه ها در سطح مناطق ۷ گانه تشکیل شد.

میرزایی افزود: از آنجا که تمامی مناطق خود را مسئول در امر جریان سازی فرهنگ اربعین می‌دانند سعی شده است این فعالیت‌ها در راستای سیاست‌های دولت در حوزه خدمت‌رسانی به زائرین باشد.

از این رو در مناطقی مانند چابهار که خدمتگذار زائرین عزیز پاکستانی خواهند بود بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حوزه آب رسانی، ساخت سایه بان، جاده‌سازی و … در نظر گرفته شده است و در منطقه اروند که مرز شلمچه در آنجا قرار دارد خدمات شایسته‌ای در حوزه جاده‌سازی، ایجاد بالغ بر ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی، آب رسانی پایدار، سوله‌های ذخیره‌سازی مواد غذایی و … با بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تکلیف شده است و مناطق ارس و ماکو مشترکا قرارگاه مرز تمرچین جهت خدمت‌گذاری به زائرین کشورهای ترکیه، گرجستان و … تشکیل خواهند داد که مهم‌ترین وظیفه آنها ضمن خدمات زیر ساختی ایجاد موکب خدمت‌رسانی است.
وی گفت: در مناطق قصرشیرین و مهران که محل تردد زوار به کشور عراق خواهند بود با توجه به اینکه فعلا سازمان مستقر نشده و در فاز اجرایی است با محدودیت‌های مالی و قانونی جهت هزینه کرد رو برو هستیم که انشالله تا قبل از ماه صفر در تلاش هستیم با معین کردن سایر مناطق و شبکه سازی خیرین مناطقی مانند کیش، قشم و انزلی، خدمات شایسته‌ای را ارائه نماییم.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حوزه فعالیت مناطق آزاد به انجام خدمات از این سطح محدود نمی‌شود و در تلاش است با همگرایی تمامی مناطق فعالیت‌های فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی در بستر مناطق و البته بسته‌های فرهنگی و فضاسازی اربعینی ایجاد کنیم.

انجام تکالیف ابلاغی دولت در حوزه خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در مناطق آزاد کشور


میرزایی در پایان از تمامی فعالین فرهنگی دعوت کرد ستادهای اربعین مناطق آزاد را از ایده‌ها و طرح‌های خود جهت بهتر نمودن فضای کار فرهنگی در مناطق بهرمند نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =