کد خبر: 40208
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی و ۴ هزار و ۶۴۱ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در سال گذشته خبر داد.

به گزاشر روستانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدمحسن فاضلیان عضو هیأت مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک مسکن در بخش مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ گفت: تا پایان اسفندماه سال گذشته ۵ هزار و ۲۹۸ قرارداد اعطای تسهیلات مسکن روستایی در بانک مسکن منعقد شده است.

عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن افزود: مبلغ تسهیلات منعقده در بخش مسکن روستایی در بانک مسکن تا اسفندماه سال گذشته ۸ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال بوده است که بانک تا همین زمان ۳ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است. کل اعتبارات ابلاغی بانک مرکزی در حوزه تسهیلات مسکن روستایی به شبکه بانک مسکن ابلاغ شده است که متناسب به معرفی‌نامه صادره، در سال جاری انجام خواهد شد.

فاضلیان با بیان اینکه سقف اعطای تسهیلات برای هر واحد مسکونی برای تسهیلات مسکن روستایی ۲ میلیارد ریال است، به پایگاه خبری بانک مسکن گفت: سود سهم متقاضی در این تسهیلات ۵ درصد است و بانک از زمان ارائه معرفی‌نامه توسط متقاضیان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرآیند اعطای این تسهیلات را انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اعطای تسهیلات حوادث غیر مترقبه توسط این بانک در سال گذشته گفت: به بانک مسکن در سال گذشته در حوزه پرداخت این تسهیلات ۴ هزارو ۶۴۱ واحد مسکونی معرفی شد که قرارداد تمامی این واحدها در بانک انجام شد.

معاون امور اعتباری بانک مسکن تصریح کرد: مبلغ منعقده برای قرارداد این تعداد واحد مسکونی (۴ هزار و ۶۴۱ واحد) ۳ هزار و ۷۹ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۲ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال توسط بانک پرداخت شده و مابقی آن در حال انجام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =