کد خبر: 40194
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
صادرات آبزیان

تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه‌های حمل و نقل مورد تاکید روسای شیلاتی ایران و روسیه قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان شیلات ایران، در دومین روز از نشست کمیسیون مشترک شیلاتی جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه که در هتل زولاتای آستارخان برگزار شد، رؤسای هیأت‌ها نسبت به بیان مواضع خود اقدام و وارد دستور کار شدند.

همکاری در زمینه فراوری و تجارت آبزیان، علمی و تحقیقاتی، توسعه همکاری‌ها در زمینه بازسازی ذخایر و آبزی‌پروری، ماهیگیری، توسعه سرمایه‌گذاری در ایران از جمله مواردی بود که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بر ضرورت تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه‌های حمل و نقل، تسهیل در انتقال ارز و حمایت دولت روسیه از صادر کنندگان ایرانی تاکید کرد.

سیدحسین حسینی به بررسی امکان تفاهم‌نامه بین مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی و مؤسسه تحقیقات شیلات روسیه اشاره کرد و طرف روسی نیز ضمن ارائه اقدامات خود در حوزه بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهی و فعالیت صیادی در دریای خزر به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

طرف ایرانی نیز با اشاره به فرصت‌های همکاری و ضرورت انتقال تجربیات از طریق تشکیل کارگروه فنی مشترک تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل جنوبی کشور ایران وجود دارد و یکی از شرکت‌های روسی برای حضور در ایران و بازدید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی آن در دو ماه آینده اعلام آمادگی دارد.

همچنین همکاری برای اعزام دانشجو برای تحصیل در رشته شیلات مورد گفت و گو قرار گرفت.

گفتنی است؛ در پایان پیشنهاد برگزاری نشست بعدی در تابستان ۱۴۰۳ در کشور ایران مورد توافق قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =