کد خبر: 40190
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
محمد مهدی برومندی

برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حرکت به سوی باغبانی مدرن و دانش‌بنیان از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با کشاورزان شهرستان رودان با بیان این که ریل‌گذاری یک کشور به ویژه برای دولت در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور برای رقابت با بخش‌های مختلف کشور در گرو ریل‌گذاری مجلس است.

وی افزود: با توجه به سابقه حضورم در مجلس، به نقش کمیسیون کشاورزی در توسعه صنعت کشاورزی و تحول در این بخش اذعان می‌کنم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، استان هرمزگان را یکی از مهمترین استان‌های کشور در تولید مواد غذایی معرفی کرد و گفت: نزدیک به ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید شده کشور در هرمزگان است که بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات باغبانی در رودان تولید و این شهرستان را به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور در این بخش معرفی کرده است.

برومندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت به سوی باغبانی و کشاورزی دانش‌بنیان و مدرن اظهار داشت: اجرای این مهم از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در تلاش هستیم که سازگاری ارقام مناسبی نظیر گردوی پکان و انواع محصولات کم‌آب‌بر را در استان ارزیابی کنیم.

وی همچنین از استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در بخش تولیدات گلخانه‌ای نام برد و افزود: در بخش گلخانه مشکلات زیادی وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم و طی ارتباط با وزارت نیرو به دنبال رفع مشکل تامین آب به ویژه در بخش گلخانه‌ها هستیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حضور ایران در بازار روسیه به عنوان یکی از بازارهای هدف محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: هرمزگان به ویژه شهرستان رودان نقش بسزایی در تولید و صادرات فلفل دلمه به این بازار دارد.

وی با تاکید بر این که برای اصلاح و نوسازی باغات استان هرمزگان اقدامات مناسبی را در دستور کار داریم، اذعان داشت: منتظر تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در این حوزه هستیم.

وی در پایان گفت: دست تمام کشاورزان هرمزگان که در راستای امنیت غذایی تلاش می کنند را باید بوسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =