کد خبر: 40186
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
روستا

دادستان مرکز گلستان به شرکت آب منطقه‌ای گلستان ۲ ماه مهلت داد مشکل ۱۸ ساله ۶ روستای مرزی شهرستان مراوه‌تپه که در بلاتکلیفی ماندن یا کوچ از این روستاها هستند را برطرف کند.

به گزارش روستانیوز، مشکل اهالی این روستا با توجه به برنامه احداث یک سد در محدوده جغرافیایی منطقه مورد نظر و لزوم جابجایی اهالی این منطقه، ارائه نشدن خدمات زیربنایی لازم بود.

کلنگ احداث سد چایلی در سال ۱۳۸۴ در شهرستان محروم و مرزی مراوه‌تپه توسط مسوولان وقت به زمین زده شد و با توجه به طراحی نقشه سد مورد نظر، این روستاها در کاسه سد قرار می‌گرفتند.

دادستان مرکز گلستان گفت: قرار بود همزمان با آغاز عملیات اجرایی احداث این سد، زمینی به عنوان محل جدید اسکان، اهالی روستاهای مورد نظر مشخص شود، که نه تنها سد مورد نظر ساخته نشد بلکه اقدامی هم برای جابجایی خانوارهای روستا انجام نگردید.

محمود اسپانلو اضافه کرد: از سوی دیگر در مدت ۱۸ سال گذشته به علت آن که روستاها در طرح جابجایی قرار داشتند، خدماتی مانند مجوز ساخت و ساز جدید و انشعابات آب، برق و گاز هم به ساکنان داده نشد که این عمل خلاف نص صریح قانون بوده و موجبات تضییع حقوق مشروع مردم را فراهم کرده و نقض بارز حقوق عامه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اگر با گذشت بیش از پنج سال طرح‌های عمرانی اجرا نشود دولت مکلف است به املاکی که در این طرح‌ها قرار گرفته، خدمات مورد نظر که پیشتر قطع شده بود را مجدد ارائه دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم این روستاها و محروم کردن آنان از خدمات عمومی به عنوان حقوق عامه، شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۲ ماه فرصت دارند نسبت به جابجایی سه هزار ساکنین این روستاها اقدام یا به آنان خدمات عمومی و زیرساختی را ارائه دهند.

دادستان مرکز گلستان تصریح کرد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند به بهانه اجرای طرح مردم را از حقوق اولیه و برخورداری امکانات عادلانه محروم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =