کد خبر: 40185
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
علایی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بر فرآیندمحور شدن کشاورزی تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم سند تحولی بخش کشاورزی هرمزگان را در قالب زنجیره تولید تدوین و اجرایی کنیم.

به گزارش روستانیوز، شاهپور علایی‌مقدم معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه دیدار با کشاورزان شهرستان رودان با بیان این که کشاورزی یکی از پرریسک‌ترین بخش‌های اقتصاد در جهان به شمار می‌آید، اظهار کرد: میزان این ریسک در ایران به واسطه کمبود بارش‌ها و منابع آبی، سه برابر جهان است.

وی صنعت کشاورزی در هرمزگان را با توجه به مشکلات و اقلیم از سخت‌ترین کارها و نیازمند تلاش و توجه بیشتر دانست و افزود: نگاه به قشر کشاورز باید بیش از سایر بخش‌ها باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که کشاورزان نباید خود را دولتی ببینند، تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد فعالیت‌های کشاورزی در کشور ما به صورت مردمی انجام می‌شود.

علایی‌مقدم با اشاره به اینکه کشاورزی محور استقلال کشور است، اذعان داشت: کشور ما سال‌های طولانی است که به دنبال تحول در بخش کشاورزی بوده است و برای تحول باید پیرو طرح‌های اجرایی شده در کشورهای پیشرو در این بخش بود.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از استان‌های دارای تنوع کشاورزی است و در تمام طول سال فعالیت کشاورزی دارد، اضافه کرد: در جایی که اقلیم سخت است باید با استفاده از بروزترین سیستم‌های آبیاری، راندمان و بهره‌وری از آب را در استان افزایش داد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که جمعیت کشور رو به افزایش است، بیان داشت: ما باید با توجه به این موضوع در حوزه تامین مواد غذایی و امنیت این بخش با افزایش بهره‌وری آب و استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری به افزایش تولید کمک کنیم.

وی از حمایت وزارت جهاد کشاورزی از دیدگاه‌های موجود در بخش طرح‌های آبخیزداری و حفظ منابع آبی خبر داد و گفت: در بحث حفظ نباتات مقررات جدیدی تعریف شده و ما باید متناسب با بازار هدف، خودمان را به روز کنیم.

علایی‌مقدم با تاکید بر این که کشاورزی را باید فرایندمحور کنیم، تصریح کرد: آمادگی داریم سند تحولی بخش کشاورزی هرمزگان را در قالب زنجیره تولید از ابتدا تا انتها با حمایت کامل ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =