کد خبر: 40184
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
برنج

واردات برنج به کشورمان در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. هندی‌ها بزرگترین واردکننده برنج به ایران هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از اقتصاد بازار، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی گمرک، در فروردین سال جاری ۷۷ هزار و ۹۳۲ تن و ۱۷۱ کیلوگرم برنج به ارزشی ۹۱ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۵۳۳ دلار وارد شده که نسبت به سال قبلش از نظر وزنی ۵۲ درصد و به لحاظ ارزش ۶۶ درصد کاهش داشته است.

هندبیش از ۴۱ هزار تن، پاکستان بیش از ۳۰ هزار تن و امارات بیش از دو هزار تن در فروردین ماه امسال به کشورمان برنج وارد کرده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج وارداتی از این کشورها به صورت میانگین ۱.۱۸ دلار و معادل ۳۳ هزار و ۵۳۸ تومان است که البته عوارض و حقوق گمرکی نیز به این نرخ‌ها اضافه خواهد شد.

نگاهی به آمار و جزئیات واردات برنج نشان می‌دهد که هر کیلوگرم برنج هندی حدود ۳۲ هزار تومان معادل ۱.۱۲ دلار قیمت دارد و پس از آن نوبت به برنج پاکستانی می‌رسد که کیلویی ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان و معادل ۱.۲۲ دلار است.

البته هر کیلوگرم برنج اماراتی قیمت بالاتری نسبت به دو محصول وارداتی دیگر دارد، قیمت هر کیلوگرم برنج وارد شده از امارات به صورت میانگین ۳۶ هزار و ۳۱۷ تومان و معادل ۱.۲۷ دلار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =