کد خبر: 40183
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
حسینی

حسینی اذعان کرد :برگزاری جشنواره فرهنگی در منطقه سارال زمینه اهتمام و توجه بیشتر را به این منطقه فراهم کرده است.

به گزارش روستانیوز از کردستان؛ سید طاهر حسینی، فرماندار شهرستان دیواندره در جریان برگزاری جشنواره فرهنگی سارال ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم این منطقه از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: خوشبختانه مردم روستای گیزمل علاوه بر میزبانی برگزاری این جشنواره در خانه های شخصی نیز با پذیرایی از مهمانان اصالت و فرهنگ خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: این مراسم با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، معرفی منطقه سارال به مردم ایران و استان کردستان و همچنین ترویج حفاظت از محیط زیست و بحث اکوتوریسم در این منطقه، برگزار شد.
فرماندار شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه این برنامه اولین دوره جشنواره فرهنگی سارال است گفت: خوراک فرهنگی شهرستان دیواندره برگرفته از طبیعت بکر و سرسبز منطقه سارال، کوه‌های سرسبز و مقتدر چلچمه و همچنین منطقه تاریخی و باستانی غار کرفتو با قدمت ۵ هزار ساله است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هرساله در رابطه با این سه آیتم برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.
حسینی با اشاره به اینکه به دلیل طبیعت بکر منطقه سارال در اردیبهشت، این ماه را برای برگزاری جشنواره فرهنگی سارال انتخاب نموده‌ایم، تصریح کرد: در آینده در رابطه با دهستان و کوه‌های چهل چشمه، مسیر روستاهای تاریخی، فرهنگ و اصالت منطقه و غار کرفتو برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =