کد خبر: 40179
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
کهریزک

چهارمین پویش نجات قطره‌ها در آسایشگاه خیریه کهریزک محمدشهر در حالی برگزار شد که کودکان مبتلا به اوتیسم و معلولیت جسمی و حرکتی در پروژه نقاشی دیواری شرکت کردند.

به گزارش روستانیوز، چهارمین پویش "نجات قطره‌ها" صبح امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ساختمان نیلوفر واقع در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با حضور کودکان مبتلا به اوتیسم و معلولیت ذهنی به همت شرکت آب منطقه‌ای البرز برگزار شد و بچه‌ها در محیطی شاد و کودکانه به رنگ‌آمیزی دیوارهای ساختمان پرداختند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: «یکی از مهم‌ترین اقشار برای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب، کودکان هستند چرا که ذهنِ آن‌ها آماده یادگیری مسائل مهمی است که در آینده برای خودشان و جامعه موثر خواهد بود.»
عباسعلی کیخایی؛ با بیان اینکه فرهنگ‌سازی باید یکی از مهم‌ترین اقدامات نهادهای مرتبط با محیط زیست باشد، افزود: «کلیدِ دسترسی به بطن خانواده‌ها برای اهمیت به مسائل محیط زیستی، کودکان هستند.»
وی با تأکید بر رویکرد فرهنگسازی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: «طی این سال‌ها تلاش ما بر این بوده که با برگزاری رویدادها و پویش‌های این چنینی، نقش خود را در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، ایفا کنیم و امیدواریم این اقدامات در آینده نیز با قوت و گستردگی بیشتری ادامه یابد.»

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرزنیز با بیان اینکه چهارمین پویش نجات قطره‌ها با مشارکت کودکان معلول ذهنی و اوتیسم برگزار شد، گفت: «۱۵۷ کودک معلول تحت پوشش این مرکز هستند که ۸۷ نفر از آن‌ها به طور شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌شوند. باقی کودکان به صورت روزانه با سرویس به مرکز می‌آیند و پس از توانبخشی روزانه به منزل بازمی‌گردند.»
دکتر وجدانی افزود: یکی از موفقیت‌های آموزشی برای کودکان مبتلا به اوتیسم، بازگشتن آن‌ها به شرایط عادی است و در همین راستا سال گذشته ۱۰ کودک به مدارس عادی بازگشتند و ۱۲ کودک نیز در مدارس استثنایی ثبت نام شدند.
پویش نجات قطره‌ها در سال ۱۴۰۱ سه بار در محلات حصارک بالا و ترک‌آباد با هدف فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب برای کودکان برگزار و با استقبال گسترده‌ اهالی محلات کرج مواجه شد. این پویش با همت شرکت آب منطقه‌ای استان البرز، پایگاه خبری هزار و یک شهر و مشق صلح، و شرکت رنگ‌سازی نیپون برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =