آسفالت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه راه‌های روستایی آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.

به گزارش روستانیوز، محمد فرشکاران روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات پروژه های راه‌های روستایی شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند اظهار کرد: ۲۵ درصد اعتبار راه‌های روستایی استان را در سال جاری به سه شهرستان خداآفرین، کلیبر و هوراند اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تابعی از راه است؛ به طوری که شهرستان خداآفرین با وجود طبیعت بکر و آب فراوان به دلیل نداشتن راه‌های دسترسی مناسب جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.

شهرستان خداآفرین به منزله «گیلان» آذربایجان شرقی است

فرشکاران شهرستان خداآفرین را، به منزله «گیلان» آذربایجان شرقی دانست و افزود: این شهرستان در آینده می‌تواند یکی از مستعدترین مناطق گردشگری شمال غرب کشور لقب گیرد.

وی با اشاره به شروع ۴۶ پروژه راه روستایی در شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند در سال ۱۳۹۹، گفت: لازم است از میان این تعداد، چند پروژه اولویت‌دار تعریف و با تامین اعتبار حداکثری هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.

فرشکاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهرستان خداآفرین را، به منزله «گیلان» آذربایجان شرقیبا توجه به اینکه اغلب راه‌های روستایی در منطقه خداآفرین، کلیبر و هوراند جزو راه‌های اصلی قرار نمی گیرند، نمی‌توانند از اعتبارات ملی استفاده کنند؛ بنابراین یک عقب افتادگی اعتباری در این مناطق وجود دارد که باید طی چند سال رفع شود.

وی رشد اعتبارات شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند را نسبت به متوسط آذربایجان شرقی بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

اروجعلی علیزاده، مدیر کل راهداری آذربایجان‌شرقی نیز گفت: هشت پروژه راه روستایی در مجموع به طول ۴۳ کیلومتر در شهرستان خداآفرین، ۲۵ پروژه به طول ۹۷ کیلومتر در کلیبر و ۱۳ پروژه به طول ۷۴ کیلومتر در شهرستان هوراند فعال است که اگر به اتمام برسند، این شهرستان ها از لحاظ راه‌های آسفالت روستایی به متوسط استان خواهند رسید.

در این جلسه نماینده خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس و فرمانداران این سه شهرستان به بیان مسائل و مشکلات مربوط به پروژه‌های راه‌های روستایی پرداختند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

در حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =