کد خبر: 40169
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر ۲۸ روستای شهرستان سنندج معادل ۱۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت، به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی ندارد.

به گزارش روستانیوز،آرام حیدری اظهار کرد: اکنون از ۱۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت شهرستان سنندج، ۱۳۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاههای اجرائی و تلاش مدیران حوزه ارتباطات، ۲۸ روستای باقیمانده این شهرستان هم در سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: بیشترین روستاهای محروم از اینترنت در شهرستان سنندج، مربوط به بخش کلاترزان است که تا پایان سال جاری این مشکل برطرف خواهد شد.

حیدری با اشاره به ضرورت آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر سنندج، ادامه داد: با اجرای این پروژه در شهر سنندج علاوه بر ارتقا پهنای باند و زیرساخت های ارتباطی لازم برای اجرای پروژه شهر هوشمند، سرعت اینترنتی که در اختیار مردم قرار می گیرد چندین برابر خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تا کنون، ۲۰۷ کیلومتر فیبرنوری روستایی در مناطق مختلف استان با ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه، اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: در مجموع در دولت سیزدهم، اجرای ۷۲۱ کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان کردستان ابلاغ شده که تا کنون ۲۰۷ کیلومتر آن اجرا شده و باقی نیز در دست انجام است.

شهرستان سنندج با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای چهار بخش مرکزی، کلاترزان، حسین آباد و سیروان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =