کد خبر: 40166
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور ۳۸ درصد پیشرفت دارد که با اتمام این طرح‌ها، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید آقازاده روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای قزلجه‌کند و طوقان قروه اظهار کرد: جهاد آبرسانی به این ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم شروع شد و این طرح با همکاری وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا توسط وزارت نیرو انجام خواهد شد، ادامه داد: عملیات آبرسانی به سه هزار روستا نیز توسط سپاه اجرایی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: با اجرای این طرح مهم، یک میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

آقازاده اظهار کرد: برای اجرای این طرح در کشور، هشت هزار و ۷۲۰ مخزن احداث، هزار ایستگاه پمپاژ ایجاد، ۹۹۹ حلقه چاه حفر و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال احداث می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۸۵ واحد تصفیه خانه آب، ۳۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب، ۱۶۷ هزار کیلومتر شبکه آب شهری و ۲۵۷ واحد تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در فاز دوم جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر اجرا و پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =