کد خبر: 40165
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
اینترنت

چهار روستای استان زنجان روز چهارشنبه همزمان با آیین افتتاح سراسری پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

به گزارش روستانیوز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در حاشیه این مراسم که با حضور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: روستای عینجیک با ۲۳۴ خانوار و ۸۲۰ نفر جمعیت در خدابنده، روستای یاستی قلعه با ۳۱ خانوار و ۹۶ نفر جمعیت در ماهنشان، روستای زره باش با ۹۱ خانوار و ۲۹۳ نفر جمعیت و روستای قره آغاج با ۳۶ خانوار و ۱۰۱ نفر جمعیت در ابهر، امروز به شبکه ملی اطلاعات پیوستند.

حامد سرایی افزود: عملیات اتصال این روستاها به اینترنت از ابتدای امسال با صرف اعتبار پنج میلیارد تومان اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون ۶۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات اینترنت پر سرعت برخوردار شدند.

سرایی با بیان اینکه طی سه سال اخیر توسعه قابل توجهی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات استان انجام شده است، اظهار کرد: توسعه ارتباطات و اینترنت در مناطق روستایی در راستای تحقق عدالت بوده و از عوامل رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در روستاها است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۲۶۰ روستا در استان زنجان زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گرفتند و این روند برای پوشش کامل جمعیت روستایی استان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =