کد خبر: 40158
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
واکسن

سهم تولید واکسن‌های دامی کشور، ۹۳ درصد به موسسه رازی و ۲ درصد به بخش خصوصی اختصاص دارد و ۵ درصد نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی یکی از شرکت‌های داخلی واکسن‌های مصرفی حوزه دام در دنیا را ۴۲ واکسن نام برد که در ایران نیز، تمام این واکسن‌ها مصرف می‌شود، گفت: ۲۵ واکسن از این تعداد، تولید مؤسسه رازی است و چند واکسن‌ساز خصوصی هم در چند سال اخیر به عنوان تولید کننده واکسن‌های دام فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: به عبارتی سهم تولید واکسن‌های دامی کشور، ۹۳ درصد به مؤسسه رازی و ۲ درصد به بخش خصوصی اختصاص دارد و ۵ درصد نیز از طریق واردات تأمین می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خاطرنشان کرد: در حوزه طیور نیز ۶۲ واکسن در دنیا تولید می‌شود که مؤسسه رازی تأمین کننده ۱۵ واکسن مورد نیاز طیور کشور است و چند واکسن نیز در بخش خصوصی تولید می‌شود، اگر واردات گسترده واکسن‌های طیور مدیریت شود، مؤسسه رازی ظرفیت تولید ۷۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز این حوزه را دارد.

اسحاقی تصریح کرد: برای حفظ توانمندی‌های داخلی در حوزه تولید واکسن، باید درآمد پایدار ایجاد کنیم و ایجاد درآمد پایدار مستلزم توسعه پایدار به ویژه توسعه بازارهای صادراتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =