کد خبر: 40157
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
روغن

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در نامه ای به بانک مرکزی اعلام کرد، هیچ ارزی به ۲۰۰ هزار روغن خام رسوبی در بنادر کشور تعلق نگرفته و واردکنندگان در انتظار تخصیص ارز برای ترخیص آن ها هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کرد، هیچ ارزی به ۲۰۰ هزار روغن خام رسوبی در بنادر کشور تعلق نگرفته است. این انجمن عنوان کرده فرایند تخصیص ارز به روغن خام از ابتدای سال ۱۴۰۲ به کندی انجام شده و واردکنندگان این کالای ضروری در انتظار تخصیص ارز هستند.

فعالان صنعت روغن نباتی در نامه به رئیس کل بانک مرکزی بر این نکته تاکید دارند که چه‌بسا پیگیری‌ها و مکاتبات و جلسات متعددی برای رفع این چالش انجام شده اما تا امروز به نتیجه نرسیده است. این انجمن طی نامه‌ای خطاب به محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نوشته است:

«احتراماً، پیرو نامه شماره ۱۰۶/ص/۱۴۰۲ مورخ ۱۹/‏۰۵/‏۱۴۰۲‬ این انجمن و بیانات حضرتعالی در جلسه با فعالان بازار در خصوص عدم تخصیص ارز، همانطور که مستحضر هستید فرایند تخصیص ارز به روغن خام از ابتدای سال ۱۴۰۲ به کندی صورت می‌پذیرد و واردکنندگان این کالای ضروری و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم جهت واردات آن بسر می‌برند. چه‌بسا پیگیری‌ها و مکاتبات و جلسات متعددی درخصوص رفع این مانع بزرگ صورت گرفته است ولیکن هیچیک به نتیجه نرسیده است. چراکه علیرغم اعلام رسوب بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع روغن خام در بنادر ورودی کشور و ابراز نگرانی در مورد احتمال ایجاد اختلال در روند مستمر فعلی تولید و توزیع روغن خوراکی، وقوع نوسان در بازار این کالای اساسی و در نهایت، بروز تأثیرات منفی آن بر سفره مردم میهن عزیزمان، هیچ‌گونه اقدام چاره‌سازی در جهت رفع این سد بزرگ در راه تولید صورت نگرفته است.

مجدداً، بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تورم و اهمیت فعالیت بنگاه‌های خصوصی در اداره کشور و نیز با توجه به لزوم تداوم روند منظم تأمین روغن خام، این صنعت، کماکان و همچون گذشته همگام با دولت محترم در مسیر انجام وظایف ملی اعلام آمادگی می‌نماید. ولیکن، بویژه در شرایط کنونی و با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه خارجی در این مسیر پشتیبانی دولت محترم نیز از بخش خصوصی بسیار ضروری می‌نماید و خواستار توجه ویژه بانک مرکزی محترم می‌باشد.
لذا جهت رفع موانع ایجادشده بر سر راه تولید و تأمین این کالای اساسی کشور، خواهشمند است دستور فرمائید اقدامات لازم و فوری جهت تأمین و تخصیص ارز برای محموله‌های روغن خام مبذول گردد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =