کد خبر: 40156
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
دانشجوی دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماه‌نشان از واکسیناسیون رایگان دام‌های روستای محروم و دورافتاده تات‌قشلاقی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، ذوالفقار رشیدیان اظهار کرد: ارائه خدمات دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، نقش بسزایی دارد که نتیجه آن صیانت از سرمایه دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه خواهد بود.

وی افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین حیوان و انسان، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها در حفظ اشتغال و معیشت روستائیان و کمک به حفظ امنیت غذایی نیز موثر است.

این مسئول اضافه کرد: ۳۹۵۰ راس دام سبک در روستای محروم و دورافتاده تات قشلاقی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و بروسلوز ایمن‌سازی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماه‌نشان با بیان اینکه برای حفظ و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در خصوص ایمن‌سازی دام‌ها در برابر بیماری‌هایی از جمله تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام شامل بروسلوز (تب مالت)، سل، هاری و سیاه‌زخم را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این اداره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =