کد خبر: 40139
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
محمدی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شاخص‌های سلامت در روستای هجیج از سایر روستاها بهتر است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، قباد محمدی بعد از ظهر سه شنبه در جشنواره روستای سالم که در روستای هجیج شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار کرد: روستای هجیج یک روستای تاریخی با پیشینه عمیق فرهنگی، مذهبی و دینی است و یک روستای معروف و مشهور در کشور است و در حال حاضر با کسب نشان روستای سالم یک پله دیگر ارتقا یافته است.

وی افزود: شهرستان پاوه تنها شهرستان در استان کرمانشاه است که ۲ روستای سالم دارد و این مسئله نشان دهنده انگیزه و تلاش مردم شهرستان در ارتقا شاخص‌های بهداشتی و سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: گرفتن این نشان کار راحتی نیست و نشان دهنده این است که شاخص‌های سلامت در روستای هجیج در بیماری‌های واگیر و غیر واگیر از سایر روستاها و حتی از شهرهای استان هم بهتر است.

محمدی بیان کرد: این نشان به این معناست که زندگی در روستای هجیج از نظر سلامت و شاخص‌های سلامت بهتر از شهرهایی است که امکانات پیشرفته بهداشتی درمانی دارند.

وی ادامه داد: انتظار داریم مردم روستا همانطور که در کسب این نشان همت کردند در حفظ آن و حفظ شاخص‌های سلامت تلاش کنند و این مسئله وظیفه بهورز روستا را سنگین می‌کند و باید وقت بگذارد و شاخص‌ها را ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: هر جا کار به مردم واگذر شده قطعاً نتیجه بخش بوده است و این کار روستای سالم کاری است که به مردم واگذار شده است و با موفقیت به انجام رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =