کد خبر: 40132
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
گندم

ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه قیمت ۱۵ هزار تومانی گندم غیرمنصفانه است، گفت: با این قیمت دلالان، کارخانه های خوراک دام، محتکرین برای خرید گندم اقدام خواهند کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، علی قلی ایمانی اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته با توجه به افزایش هزینه های تولید درخواست تجدید نظر در قیمت گذاری گندم را داشتیم که بعد از پیگیری های بسیاری در اولین جلسه شورای قیمت گذاری قمیت گندم ۱۶ هزار تومان به نتیجه رسید.

وی افزود: در جلسات بعد این شورا، صنف نظام مهندسی و تعاون روستایی که به عنوان نمایندگان کشاورز در جلسه حاضر بودند با قیمت ۱۳ هزار تومان به اضافه دو هزار تومان حمل بار موافقت کردند.

ایمانی با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان کشاورز بیشتر نماینده دولت بودند، تصریح کرد: تنها نماینده کشاورزان بنیاد ملی گندم کاران با این مصوبه مخالف و آن را امضا نکرد اما با توجه به اینکه اکثریت آرا با این قیمت موافق بودند، این موضوع نهایی و از سوی دولت به کشاورزان اعلام شد.

وی قیمت ۱۵ هزار تومان را خلاف قانون قیمت گذاری برشمرد و گفت: در نامه ای به مقام معظم رهبری درخواست کردیم که از دولت بخواهد قانون را فصل الخطاب قرار دهد.

ایمانی بیان کرد: با توجه به قانون شورای قیمت گذاری نرخ تورم، هزینه های تولید و قیمت جهانی را در نظر بگیریم خرید پایه گندم باید کیلویی ۱۷ هزار تومان باشد که در حال حاضر پایه خرید گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مدیرعامل بنیاد ملی کاران با بیان این مساله که این مصوبه خسارت های بسیاری را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با این قیمت دلالان، کارخانه های خوراک دام، محتکرین برای خرید گندم اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده جو از گندم برای دامدار گلستانی کمتر است، افزود: قیمت جو در حال حاضر ۱۲ هزار تومان تعیین شده که با هزینه های حمل بار کیلویی ۱۶ هزار تومان برای دامدار تمام خواهد شد، لذا برای دامدار و افرادی که کارخانه خوراک دام دارند به صرفه تر است که به جای جو، گندم خریداری کنند.

ایمانی با تاکید بر این مساله که دولت باید قیمت گذاری گندم را براساس قانون تعیین کند، یادآور شد: چرا کشاورز همه هزینه های تولید خود را براساس دلار ۵۴ هزار تومانی خریداری می کند اما برای تعیین قیمت دلار نیمایی را دولت در نظر می گیرد.

وی گفت: دولت نباید به دنبال این باشد که یارانه نان را از جیب کشاورز به مردم پرداخت کند.

ایمانی تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون با افزایش قمیت تراکتور و ادوات کشاورزی هزینه های کاشت و داشت بسیار افزایش یافته و اینکه دولت بخواهد پایه گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظربگیرد واقعا غیر معقول و غیر منصفانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =