کد خبر: 40128
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از آب‌رسانی سیار به ۵۳ روستا در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد کریمی صبح یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه الگوی مصرف هر خانوار طی یک ماه ۱۶ متر مکعب است، اظهار کرد: متوسط مصرف ماهانه بیش از ۳ برابر الگو مصرف است.

وی با اشاره به اینکه هزینه مصرف آب برای مددجویان و بهزیستی رایگان است تصریح کرد: جانبازان زیر ۲۵ درصد برای یک بار می‌توانند حق انشعاب را به صورت رایگان دریافت کنند و جانبازان بالای ۲۵ درصد علاوه بر خودشان، والدین هم از حق انشعاب رایگان می‌توانند استفاده کنند.

کریمی ادامه داد: ایثارگران، کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌هایی که فرزند زیر یک سال دارند، نیز می‌توانند حق انشعاب را برای یک بار رایگان دریافت کنند.

وی با اذعان بر اینکه اغلب شهرستان‌های این استان مشکل آب شرب دارند گفت: در حال حاضر در ۵۳ روستا این استان آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد، روستاهایی نیز وجود دارد که ۸۰ کیلومتر مسیر را باید طی کند تا بتواند آب شرب دریافت کند.

کریمی با بیان اینکه ۳۸۴ حلقه چاه در این استان وجود دارد که آب شرب استان را تأمین می‌کند خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد آب شرب این استان وابسته به آب‌های زیر زمینی است.

وی در ادامه گفت: ایجاد هر حلقه چاه بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد که عمر یک چاه بین ۶ ماه تا یک سال است.

کریمی در پایان تشریح کرد: منابع سطحی این استان عالی گزارش شده است و در این راستا اقدامات خوبی برای استفاده از این منابع انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =