یوزپلنگ ایرانی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ در محدوده روستای خوروین گفت: محیط‌بانان آماده زنده‌گیری این پلنگ برای انتقال به زیستگاه طبیعی هستند.

به گزارش روستانیوز، امیدرضا تونیبا اشاره به انتشار خبر مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای خوروین ساوجبلاغ و حمله به چند قلاده سگ در محدوده سکونت اهالی روستای خوروین این شهرستان اظهار کرد: محیط بانان آماده زنده گیری این پلنگ برای انتقال به زیستگاه طبیعی هستند.

وی بیان کرد: این خبر تا حدی صحت ندارد، چراکه گفته می‌شود که این پلنگ فقط مشاهده شده و هنوز نظرات کارشناسی مبنی بر کشتن این سگ‌ها توسط این پلنگ اعلام نشده است ضمن اینکه فقط لاشه یک قلاده سگ مشاهده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ تصریح کرد: همکاران محیط زیست و محیط‌بانان این شهرستان در محدوده این روستا به طور مداوم و شبانه روزی در حال گشت و پایش هستند زیرا پلنگ حیوانی نیست که همیشه قابل مشاهده باشد و در یک نقطه دیده شود لذا این منطقه مرتب تحت رصد بوده و منطقه را تله گذاری کرده‌اند.

وی متذکر شد: به همین منظور به تعداد مورد نیاز هم نیروی انسانی تأمین شده و هم ادوات و اسلحه بیهوشی تهیه شده تا به محض رؤیت این حیوان زنده گیری و در صورت سلامت به زیستگاه طبیعی خود برگردانده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =