کد خبر: 40087
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
شیرخشک

دماوندی، معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۱۰ هزار تن شیر خشک سال قبل از کشور خبر داد و گفت: محدودیتی برای صادرات لبنی نداریم.

به گزارش روستانیوز، حسین دماوندی نژاد قیمت های دستوری را از جمله مشکلات در حوزه دام و طیور بیان کرد و گفت: قیمت شیر مناسب نیست و از سوی دیگر تاخیر در پرداخت وجه شیر از دیگر چالش ها است.

وی با عنوان این که سال گذشته ۱۰ هزار تومان شیر دام به صورت شیر خشک از کشور صادر شده است، تصریح کرد: باید از فواید درآمد صادراتی بهره گیری کنیم.

وی با اظهار این که در قیمت گذاری ها بر پایه محصولات خام لبنی تاکید می شود، افزود: بخشی از محصولات به کشورهای حاشیه نظیر عراق صادر شته است.

دماوندی نژاد با تاکید براین که باید سرمایه گذاری لازم در حوزه صنایع لبنی صورت گیرد، افزود: برای توسعه این صنعت باید سرمایه گذاری صورت گیرد و در قیمت گذاری جدید شیر خام به افزایش هزینه ها توجه شده است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که قیمت شیر خام به زودی اعلام می شود، اصلاح ساختارهای بیمه ای و حمایتی را ضروری دانست.

وی با اشاره به طرح شترداری در کشور و این که با توجه به خشکسالی دام های آینده در کشور شتر و بز خواهد بود، گفت: قرار است شترهای جدیدی وارد شود اما متاسفانه تاکنون هیچ رکوردی از شتر نداریم و باید برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =