کد خبر: 40072
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از اصلاح شبکه برق ۲۱۷ روستای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه ۲۱۷ روستا اصلاح شده که شامل جابه‌جایی پایه به تعداد ۲۲۰۰ مورد بوده و نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصد ایجاد شد که به عنوان یک رکورد رقم خورد.

به گزارش روستانیوز، علی سهرابی‌بیدار دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در مراسم روزکارگر و روز ملی صنعت برق در استان همدان، اظهار کرد: همت مجموعه توزیع برق استان بر این است که دغدغه مردم در حوزه برق رفع شود به طوریکه در تابستان گذشته با اهتمام وزارت نیرو و اقدامات شرکت توزیع برق تداوم تأمین برق در تمام نقاط استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با همت شرکت توزیع برق، همدان از شرایط بحران آب عبور کرد، ادامه داد: حداکثر ظرف سه روز با کمک پیمانکاران توانستیم چاه‌های آب را برای آبرسانی به شهر همدان برق‌دار کنیم که یک کار ویژه برای این شرکت بود.

سهرابی‌بیدار اصلاح شبکه ۲۰ کیلوولت بیرون از روستا به میزان ۱۵ کیلومتر، احداث شبکه روستایی متقاضیان جدید به میزان ۳۰ کیلومتر، تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار در مناطق روستایی به میزان ۱۶۴ کیلومتر، نصب روشنایی برای متقاضیان روستایی به میزان ۱۵۰۰ دستگاه، نصب ۸۵ دستگاه سکسیونر قابل قطع زیر بار روی فیدرهای ۲۰ کیلو ولت برای مدیریت بار، آغاز عملیات اجرایی اصلاح تابلوهای ۲۰ کیلوولت پست‌های زمینی به تعداد ۶۰ دستگاه با قابلیت قطع و وصل از راه دور و برق‌رسانی به چاه‌های آب شرب شهر همدان به میزان ۱۸ کیلومتر طی مدت سه روز را از اقدامات حوزه مهندسی این شرکت دانست.

وی با بیان اینکه در اعتبارات عوارض روستایی طی سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد تومان نسبت به سال گذشته رشدی معادل ۱۰۰ درصد ایجاد شده است، به مدیریت انرژی در اوج بار زمستان اشاره و خاطرنشان کرد: در اوج بار زمستان نیز مدیریت انرژی مناسبی با همکاری شرکت گاز استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه بهره‌برداری نیز سرویس و تعمیر ۴۲ دستگاه سکسیونر معیوب و اسقاط، یک دستگاه اتوبوستر، چهار دستگاه اتوریکلوزر روغنی و پنج دستگاه اتوریکلوزر گازی برگشت تجهیزات فوق به شبکه توزیع استان با ایجاد ارزش افزوده ای معادل ۹۰ میلیارد ریال عملیاتی شده است، گفت: افزایش سه برابری اعتبارات تخصیص یافته برای تعمیرات خطوط فشار متوسط به روش خط گرم از ۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱، اصلاح ولتاژ تحویل شده به مشترکین با انجام اقدامات بهره‌برداری شامل تعویض سطح مقطع سیم و جایگزینی کابل خودنگهدار، افزایش تعداد فیدرهای فشارضعیف و جابه‌جایی پست‌های عمومی به مراکز ثقل بار از اقدامات مهم دیگر این شرکت در حوزه بهره‌برداری بوده است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به کاهش نرخ انرژی توزیع نشده از ۰.۹۸ به ۰.۹۱ دقیقه در روز به ازای هر مشترک، ادامه داد: در حال حاضر شاخص ولتاژ استان ۹۹ است که از هدف مشخص شده ۹۸.۹ توسط شرکت توانیر مطلوب‌تر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه عملکرد تلفات ۱۲ ماهه ۹.۴۹ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که عدد ۹.۴۹ بوده که بدون تغییر مانده است، اظهار کرد: سال گذشته از هشت نیروگاه خورشیدی در استان با توان ۴۸.۹ مگاوات بهره‌برداری شد که سهم ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان نسبت به کل نیروگاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده درکشور، ۱۱.۴ است.

وی با اشاره به اجرای ۷۶ برنامه در حوزه مهندسی شرکت توزیع برق در سال گذشته، افزود: راه‌اندازی مرکز مدیریت هوشمند شبکه برق در سال گذشته صورت گرفت که از طریق این مرکز ۱۷۰ کلید فرمان می‌دهند که امیدواریم تا پایان سال مرکز مدیریت استان به بیش از ۵۰۰ نقطه برسد.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه ۹۱ درصد از مشترکین برق استان همدان در تابستان زیرالگو، مصرف داشتند، تصریح کرد: ۵۲ درصد از مشترکین بخش خانگی حداقل یک بار مشمول پاداش الگوی مصرف شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به انجام تبلیغات محیطی گسترده برای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و کنترل پیک بار، بیان کرد: همچنین از فضاهای عمومی شهری برای اشاعه مدیریت مصرف برق در ۱۰۰ ایستگاه‌ اتوبوس، ۴۰ بیلبورد شهری و بین شهری و ۱۵ عرشه پل استفاده شده است.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های اطلاع‌رسانی نوین مانند کدهای دستوری (USSD) که به تعداد بیش از ۳۸ هزار نفر از این طریق اطلاع‌رسانی شده است، از ارسال بیش از هشت میلیون و ۱۰۰ هزار پیامک به مشترکین برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف خبر داد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز با تأکید بر اینکه امنیت انرژی یکی از مهمترین نوع امنیت در کشور مطرح است، گفت: اگر کشور امنیت انرژی نداشت مقام معظم رهبری شعار سال را رشد تولید انتخاب نمی‌کردند.

فرزاد تیموری اظهار کرد: سال ۵۷ روستاها فاقد برق و آب بودند اما امروز در تولید انرژی به جایی رسیدیم که صادرات می‌شود که نشان دهنده تلاش مضاعف همه مسئولان است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان همدان جزء دستگاهی است که عملکرد بسیار خوبی داشته است، افزود: از ۷۲ حلقه چاه آب اراضی پیرامون شهر همدان تأمین آب صورت گرفت که ۳۲ حلقه چاه با پمپ گازوئیلی کار می‌کردند و این چاه‌ها توسط شرکت توزیع برق استان برق‌دار شدند.

تیموری یادآور شد: سال گذشته ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه آبی که از سد اکباتان تأمین می‌شد، از دست رفت که با تلاش جهادی توانستیم پروژه ای که چندین سال رها شده بود را عملیاتی کرده و این بحران را پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =