رئیس شورای شهر کرج

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در نشست خبری با اصحاب رسانه گزارشی از فعالیت های شورا ارائه نموده و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. سوت زنی فساد ،انتخاب شهردار ، مشکلات گود حصارک ، تخلفات حوزه ساخت و ساز ،شایسته گزینی و ...موضوعاتی بود که در این جلسه توسط اصحاب رسانه مطرح و اعضای شورا نیز پاسخ دادند.

به گزارش روستانیوز، لیلا رضوانی- رئیس شورای شهر کرج از زحمات اصحاب رسانه در طول یکسال گذشته قدردانی کرد و گفت: رسانه ها پل ارتباط مردم و مدیریت شهری هستند و همانگونه که انتقادات سازنده و نیز پیشنهادات آنها می تواند کمک حال مدیریت شهری در انجام امور باشد ،نقدهای مغرضانه نیز باعث خدشه دار نمودن فعالیت های دلسوزانه شورا خواهد شد.


علی قاسم پورسپس به اقدامات انجام شده سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته پروژه ها و فعالیت های مختلفی در کلانشهر کرج به بار نشست که حرکت خوبی برای امسال و سال های آینده این شهر به شمار می رود.ضمن اینکه راه اندازی بخش پژوهش ها در شورای ششم کرج نیز موجب شد تا فعالیت های مختلف عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری کرج ، پژوهش محور شود.


وی با اشاره به اینکه عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه سال ۱۳۸۵ آغاز شد که به دلیل مشکلات مالی و موانع دیگر این پروژه بزرگ نتوانست طبق چشم انداز پنج ساله به بهره برداری برسد،ادامه داد: تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده و قطعه نخست آن به طول ۶.۵ کیلومتر اسفند ماه سال گذشته به صورت آزمایشی راه اندازی شد.


رئیس شورای شهر کرج درخصوص شایعات مبنی بر تخلف برخی اعضای شورای شهر کرج گفت: اگر کسی مستنداتی دارد باید به مراجع ذیصلاح گزارش کند نه اینکه در فضای مجازی دست به شایعه پراکنی بزند و اگر تخلف فردی در دستگاه قضایی محرز شد خودش باید پاسخگوی تخلفاتش باشد .
قاسم پور گفت: این دوره شورای شهر متشکل از جوانانی با انرژی و متعهد است که بدون توجه به اهداف مغرضانه بعضی ها ،انجام وظیفه می کنند و هر چند شاید با دلیل یا بی دلیل برخی ها دوست نداشته باشند که امثال ما روی صندلی های شورای شهر باشیم و از روز اول شورای ششم کرج نگاه بر این بود که چگونه شورا را نا کارآمد و بد جلوه بدهیم؛ هیچ وقت روی نکات مثبت نگاه ها نبود بلکه روی نکات منفی کار شد.


سخنگوی شورای شهر کرج نیز گفت: رویکرد شورا در حمایت از رسانه ها بر مبنای تولید محتوی است و انتظار ما از اصحاب رسانه این است که نسبت به تهیه گزارش های تحلیلی از عملکرد شورا اقدام کنند البته همین جا هم از طرف خودم و همکارانم در شورای اسلامی شهر کرج از تمام رسانه های که نسبت به انعکاس اخبار مدیریت شهری اقدام نموده اند تشکر کنم و قطعا رویکرد حمایتی از رسانه ها بیشتر خواهد شد.


عمار ایزد یار در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در کرج ،با بیان اینکه یکی از علل ساخت وسازهای غیرمجاز در کرج ، ناکارآمدی طرح تفصیلی است که امروزه مهمترین چالش کلانشهر کرج است،گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در برخی نقاط کرج مانند رجایی شهر نزدیک به صفر است اما مناطقی مانند حیدرآباد ، حصارک و حصار بالاترین میزان ساخت وساز غیر مجاز را دارند که باید علت آن به درستی آسیب شناسی شود.


وی ادامه داد: درنیمه دوم سال گذسته مبلغ قابل توجهی از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری واریز شد که آین مبلغ را به پروژه آزاد راه تهران شمال تزریق کردیم و همچنین برای پروژه های عمرانی نیز کمک حال ما بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: امسال ۲۰ میلیارد تومان برای زیباسازی ساماندهی ورودی های کرج اختصاص یافته است.


علیرضا رحیمی افزود: قرار است طرح ساماندهی و زیبا سازی آزاد راه تهران – کرج – قزوین از محدوده جهان نما در شرق کرج تا حصارک در غرب این کلانشهرطی سال جاری اجرایی شود.


دبیر شورای اسلامی شهر کرج نیز در پاسخ به سوالی در مورد آسیب ناشی از گودبرداری به ۷۰ واحد مسکونی در منطقه حصارک کرج طی چند سال اخیر گفت : مقرر شد فروشگاه رفاه به عنوان مالک گودبرداری اقدامات لازم به عمل آورد.
فاطمه منعمی افزود: قرار است خانه های مذکور توسط فروشگاه رفاه تحویل گرفته و در ازای آنها در کنار پروژه محل گودبرداری ، خانه های سند دار به مالکان آنها تحویل دهد.


رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج نیز با اشاره به فعالیت های انجام شده شورا گفت: ۳۰ بوستان محله از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون در کرج کلنگ زنی شده که تعدادی از آنها بهره برداری شده است .سیدمرتضی اعتصامی افزود: در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز ۲ برنامه مهم شامل آسیب شناسی پلیس ساختمان و راه های پیشگیری و کنترل مناسب ساخت وسازها را دنبال می کنیم.


رئیس مرکزپژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز با بیان اینکه سوت زنی فساد در شورای شهر کرج اجرا می شود گفت: از زمان اغاز به کار این دوره شورا شایسته گزینی محور برنامه ریزی مدیریت شهری کرج قرار گرفته است.
محمد اسدیان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بی توجهی به این موضوع پاشنه آشیل شهرداری کرج بوده است.


مریم قهرمانی صارم رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر کرج نیز، نبود درآمدپایدار شهری را از مهمترین مشکلات این کلانشهر برشمرد و گفت: موضوع درآمد های پایدار برای شهری مانند کرج دغدغه اول ماست و تا امروز مغفول مانده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =