کد خبر: 40028
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: هزینه تولید در بخش کشاورزی بالا است و یکی از عواملی که باعث کاهش این هزینه‌ها می‌شود، تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در دومین نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات در سال ۱۴۰۲ ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات مقدمه صدور اسناد اراضی کشاورزی است و اختلافات بین دستگاه‌ها و مردم را از بین خواهد برد، پس از استقرار دولت سیزدهم رفع تداخلات با سرعت بیشتری انجام شده است و در بهمن ۱۴۰۱ شاهد اتمام رفع تداخل بیش از ۹۰۰ پلاک در کشور بوده‌ایم.

وی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی از موارد بسیار مهمی است که باعث شده است اراضی کشاورزی از چرخه تولید خارج شود، باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا هر فعالیتی در مکان مناسب خود انجام و آمایش سرزمین به درستی اجرا شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی به شیوه سنتی کارآمد نیست و باید به روش‌های هوشمند روی آورد، در همین راستا پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۱۵ استان کشور راه‌اندازی شده و به زودی در سراسر کشور شاهد پایش هوشمند اراضی کشاورزی خواهیم بود.

وی بیان کرد: به استان‌ها تکلیف شده است تا یک منطقه را به ‌صورت پایلوت برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در نظر بگیرند تا با انجام آن گام مهمی به سوی یکپارچگی و تجمیع اراضی کشاورزی برداریم.

گفتنی است؛ دومین نشست کارگروه مرکزی رفع تداخلات در سال ۱۴۰۲ با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر اعضا و ۱۰ استان کشور به صورت وبیناری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =