کد خبر: 39998
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع بیش از ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی، ۵۷ درصد آن مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش روستانیوز، رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحویل پروژه گلسار ابهر، عنوان کرد: پروژه ۱۲ واحدی مسکن محرومان ابهر در زیر بنایی بالغ بر ۱۷۲۸ متر مربع و اعتباری حدود ۷۵ میلیارد ریال در مدت ۲۴ ماه احداث و به متقاضیان واگذار شد.

وی یادآور شد: پروژه‌های نهضت ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در قالب ۱۴ پروژه با ۱۶۹۷ واحد مسکونی در شهرهای هیدج، صائین‌قلعه، خرمدره، قیدار و آب‌بر در دست احداث است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی که امسال انجام شده است پروژه‌هایی هم در حوزه نهصت ملی مسکن و هم محرومان برای افتتاح داریم، عنوان کرد: بنیاد مسکن ۱۰۷۰ واحد از بابت نهضت ملی مسکن در دست احداث دارد که با توجه به حل مشکل زمین در برخی از شهرها امسال ۴ هزار واحد نیز برای شروع ساخت به این پروژه‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در روستاها نیز در سال حدود ۴۵۰۰ الی ۵ هزار واحد در دست احداث داریم، عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته ۴۵۰۰ واحد ابلاغ شد که همه واحدها به بانک‌های عامل معرفی شدند و از سهمیه سال گذشته ۳ هزار و ۳۰ واحد نیز به بهره‌برداری رسید.

خواجه‌ای با توضیح اینکه تاکنون از بیش از ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی ۵۷ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۱۰ غالب واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تسهیلات خوبی که دولت در حوزه مسکن روستایی در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: تسهیلات به‌سازی مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج درصد است که دوران پرداخت آن نیز ۲۰ ساله است که با توجه به این موضوع از مردم درخواست داریم نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =