کد خبر: 39995
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مسکن

استاندار فارس گفت: همچنان اصرار داریم در همه روستاهای استان، حداقل ۴۰ واحد مسکونی احداث شود و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با بنیاد مسکن برای تحقق این مهم هستند.

به گزارش روستانیوز، محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید از پروژه مسکونی نشاط که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شیراز در حال احداث است، خواستار توجه جدی به احداث همزمان مراکز درمانی، کتابخانه، مسجد، مدرسه و مجموعه ورزشی در پروژه های مسکونی استان شد.

ایمانیه گفت: توجه به ابعاد فرهنگی، درمانی، آموزشی، انتظامی و رفاهی مردم در اولویت احداث پروژه های مسکونی قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه همچنان اصرار داریم در همه روستاهای استان حداقل ۴۰ واحد مسکونی احداث شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای این طرح هستند.

ایمانیه در جریان این بازدید طی تماس‌های تلفنی با برخی مدیران استان نسبت به حل مسائل پیش روی تکمیل این پروژه مسکونی دستورات لازم را صادر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در حاشیه این بازدید گزارشی از روند پیشرفت طرح مسکونی نشاط ارائه داد و بیان کرد: این طرح با بهره گیری از فناوری قالب تونلی برای نخستین بار در استان فارس طراحی و ساخته شده و نقطه مثبتی در تامین مسکن شهری قلمداد می‌شود.

سید علیرضا حمیدی، همچنین گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس ارائه داد و افزود: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بر لزوم احیای ظرفیت‌های نهفته در طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: زمین مناسب برای ساخت ۱۸ هزار و ۴۵۴ واحد مسکن شهری در قالب نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

حمیدی برخی از شاخص‌های توسعه روستایی و شهری را برشمرد و اظهارکرد: نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌های زیر بنایی برای تامین مسکن طیف قابل توجهی از جامعه است که در استان فارس پرشتاب تداوم دارد.

او با بیان این ۱۸۴ هزار و ۱۸۹ نفر متقاضی مسکن ملی در استان فارس نام نویسی شده‌اند، افزود: از این تعداد تقاضای ۴۱ هزار و ۳۹۴ نفر تایید شده است و ۱۶ هزار و ۸۴۵ نفر وجوه اولیه را واریز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکنفارس اضافه کرد: ۶ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال آورده اولیه متقاضیان در این طرح در استان فارس است که به عنوان سرمایه اولیه در شروع طرح‌های نهضت ملی مسکن بکار گرفته شده است.

حمیدی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس پروانه ساخت دریافت کرده‌اند و هشت هزار و ۸۶۰ واحد با پیشرفت فیزیکی متفاوت اکنون در حال اجرا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =