کد خبر: 39990
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
نوغانداری

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: توزیع تخم نوغان که از ۳ فرودین آغاز شده، تاکنون در ۱۵ استان کشور از جمله خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی، مازندران، اصفهان و ...در حال انجام است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، عدیل سروی زرگر رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه فعالیت نوغان‌داری در همه استان‌های کشور توسعه یافته است، گفت؛ در سال‌جاری توزیع تخم نوغان از ۳ فرودین در استان خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کشور آغاز شد و تاکنون در ۱۵ استان کشور از جمله خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی، مازندران، اصفهان و مناطق گرمسیری مانند بوشهر و کرمان در حال انجام است.

سروی زرگر افزود: تخم نوغان مورد نیاز سایر استان‌ها نیز متناسب با شرایط اقلیمی تحویل داده خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با کاهش ۲۵ درصدی واردات نخ ابریشم در پی توسعه نوغانداری داخلی اشاره کرد و گفت: میزان اتکای صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به تولید داخلی پیله‌تر ابریشم از ۲۸ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۲۸۵ جعبه عنوان تخم نوغان بین خانوارهای نوغاندار توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است. این افزایش پرورش کرم ابریشم، به اقبال نوغانداران و شرایط آب و هوایی مربوط به برگ‌دهی باغات توت باز می‌گردد.

سروی زرگر اضافه کرد: تسهیل در شبکه توزیع و تامین یارانه‌ای نهاده‌ها مثل تخم نوغان، نهال توت، کودهای شیمیایی، همچنین حمایت بیمه‌ای و تعرفه واردات و اجرای برنامه‌های آموزشی برای توانمندسازی نوغانداران از مهمترین اقدامات وزارت کشاورزی در راستای حمایت از نوغانداری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =