قاسمی

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: راهبرد صحیح در خصوص مدیریت بحران با استفاده ازسیاستگذاری های کارآمد صورت خواهد گرفت.

به گزارش روستانیوز، مجتبی حاجی قاسمی با بیان اینکه در موضوعاتی نظیر بحران، تجربه ملی و بین‌المللی وجود دارد، افزود: در تصویب بودجه اداره کل بحران و در خصوص کاهش بودجه بحث و گفت و گوهای بسیاری انجام شده در حال حاضر عددهای جذب امسال گویای این موضوعات است.


وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری کلان شهرها نیازمند هماهنگی و نظم بسیار زیادی است و بررسی موضوعاتی به صورت مجزا و پیشنهادات تو خالی باعث می‌شود که در خصوص مشکلات و موضوعات اتفاقی صورت نگیرد،اظهار کرد: با سیاستگذاری صحیح می توان بحران ها را مدیریت کرد.


حاجی قاسمی ادامه داد: در همین راستا ساختمان‌های شهربا کسب مجوز از شهرداری ساخته می‌شوند و شهرداری با مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم می‌تواند به مدیریت بحران کمک فراوانی بکند.


وی با اشاره به اینکه اگر زیرساخت‌های مقاوم برای مدیریت بحران وجود نداشته باشد وجود بهترین امکانات مدیریت بحران و بهترین شبکه مخابراتی و... نمی‌تواند در هنگام وقوع حادثه چاره ساز باشند،گفت: طبق تجارب کشورهای دیگر مهمترین موضوع در بحران‌ها وجود سرویس‌های بهداشتی است و این موضوع در جهت مدیریت بحران در زلزله باید در نظر گرفته شود.


وی اظهار کرد: این گونه موضوعات با حمایت مستقیم و سیاستگذاری‌های نقطه‌ای درست نمی‌شود و اگر می‌خواهیم بحران را مدیریت کنیم باید زیر ساخت‌های شهر را در حوزه‌های آتش نشانی و شهرسازی اصلاح و تصحیح کنیم.


عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اهمیت موضوعات فرهنگی در مدیریت بحران در زلزله خاطرنشان کرد: آموزش مقابله با زلزله به کودکان نمونه‌ای از موضوعاتی است که باید به جد به آن پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =